Detailed Information on Publication Record
2019
Uvádění začínajících učitelů do základních škol : plánovitý, nebo intuitivní proces?
ZÁLESKÁ, Klára, Libor JUHAŇÁK, Kateřina TRNKOVÁ and Martina ŠMAHELOVÁBasic information
Original name
Uvádění začínajících učitelů do základních škol : plánovitý, nebo intuitivní proces?
Name (in English)
Induction of novice teachers to elementary schools : planned, or intuitive process?
Authors
ZÁLESKÁ, Klára (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Libor JUHAŇÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kateřina TRNKOVÁ (203 Czech Republic) and Martina ŠMAHELOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution)
Edition
Komenský, Masarykova univerzita, 2019, 0323-0449
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/19:00111704
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
začínající učitel; uvádějící učitel; osoba odpovědná za proces uvádění
Keywords in English
novice teacher; mentor; the person responsible for the induction process
Tags
Změněno: 6/4/2020 17:58, Mgr. Zuzana Matulíková
V originále
Cílem tohoto textu je informovat o samotném projektu školskou praxi a rozšířit mezi ni hlavní zjištění z úvodního kvantitativního šetření, které mapovalo současný stav uvádění začínajících učitelů na českých školách.
In English
The aim of this text is to inform the school practice about the project itself and to spread it among the main findings of the initial quantitative survey that mapped the current state of marketing novice teachers at Czech schools.
Links
MUNI/A/1357/2018, interní kód MU |
|