j 2019

Uvádění začínajících učitelů do základních škol : plánovitý, nebo intuitivní proces?

ZÁLESKÁ, Klára, Libor JUHAŇÁK, Kateřina TRNKOVÁ and Martina ŠMAHELOVÁ

Basic information

Original name

Uvádění začínajících učitelů do základních škol : plánovitý, nebo intuitivní proces?

Name (in English)

Induction of novice teachers to elementary schools : planned, or intuitive process?

Authors

ZÁLESKÁ, Klára (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Libor JUHAŇÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kateřina TRNKOVÁ (203 Czech Republic) and Martina ŠMAHELOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution)

Edition

Komenský, Masarykova univerzita, 2019, 0323-0449

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/19:00111704

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

začínající učitel; uvádějící učitel; osoba odpovědná za proces uvádění

Keywords in English

novice teacher; mentor; the person responsible for the induction process

Tags

Změněno: 6/4/2020 17:58, Mgr. Zuzana Matulíková

Abstract

V originále

Cílem tohoto textu je informovat o samotném projektu školskou praxi a rozšířit mezi ni hlavní zjištění z úvodního kvantitativního šetření, které mapovalo současný stav uvádění začínajících učitelů na českých školách.

In English

The aim of this text is to inform the school practice about the project itself and to spread it among the main findings of the initial quantitative survey that mapped the current state of marketing novice teachers at Czech schools.

Links

MUNI/A/1357/2018, interní kód MU
Name: Výzkum procesů učení: od formálního vzdělávání k informálnímu učení:
Investor: Masaryk University, Category A