ZÁLESKÁ, Klára, Libor JUHAŇÁK, Kateřina TRNKOVÁ and Martina ŠMAHELOVÁ. Uvádění začínajících učitelů do základních škol : plánovitý, nebo intuitivní proces? (Induction of novice teachers to elementary schools : planned, or intuitive process?). Komenský. Masarykova univerzita, 2019, vol. 143, No 4, p. 22-28. ISSN 0323-0449.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Uvádění začínajících učitelů do základních škol : plánovitý, nebo intuitivní proces?
Name (in English) Induction of novice teachers to elementary schools : planned, or intuitive process?
Authors ZÁLESKÁ, Klára (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Libor JUHAŇÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kateřina TRNKOVÁ (203 Czech Republic) and Martina ŠMAHELOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution).
Edition Komenský, Masarykova univerzita, 2019, 0323-0449.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal (not reviewed)
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/19:00111704
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) začínající učitel; uvádějící učitel; osoba odpovědná za proces uvádění
Keywords in English novice teacher; mentor; the person responsible for the induction process
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Changed: 6/4/2020 17:58.
Abstract
Cílem tohoto textu je informovat o samotném projektu školskou praxi a rozšířit mezi ni hlavní zjištění z úvodního kvantitativního šetření, které mapovalo současný stav uvádění začínajících učitelů na českých školách.
Abstract (in English)
The aim of this text is to inform the school practice about the project itself and to spread it among the main findings of the initial quantitative survey that mapped the current state of marketing novice teachers at Czech schools.
Links
MUNI/A/1357/2018, interní kód MUName: Výzkum procesů učení: od formálního vzdělávání k informálnímu učení:
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 20/7/2024 05:24