SYSLOVÁ, Zora and Eva NOVÁKOVÁ. Oborové didaktiky v přípravě učitelů mateřských škol (Field didactics in the preparation of preschool teachers). In Oborové didaktiky v profesní přípravě učitelů MŠ a 1. stupně ZŠ. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Oborové didaktiky v přípravě učitelů mateřských škol
Name (in English) Field didactics in the preparation of preschool teachers
Authors SYSLOVÁ, Zora and Eva NOVÁKOVÁ.
Edition Oborové didaktiky v profesní přípravě učitelů MŠ a 1. stupně ZŠ, 2019.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Didaktika; oborové didaktiky; pregraduální vzdělávání; učitelství pro mateřské školy.
Keywords in English Didactics; subject didactics; undergraduate education; teaching for kindergartens.
Changed by Changed by: PhDr. Eva Nováková, Ph.D., učo 233560. Changed: 13/3/2020 19:39.
Abstract
Prezentace směřovala k představení hlavních východisek studijního programu Učitelství pro mateřské školy. Charakterizovala pojetí předškolního vzdělávání a jeho souvislosti s profesním profilem absolventa. Autorky představily reflektivně pojaté přípravné vzdělávání učitelů mateřských škol. Na konkrétním příkladu didaktiky matematiky ukázaly, jak pracují se studenty. Nabídly možné perspektivy spolupráce pedagogů a oborových didaktiků.
Abstract (in English)
The presentation was aimed at introducing the main starting points of the Kindergarten Teacher Training program. It characterized the concept of pre-school education and its connection with the graduate's professional profile. The authors presented reflective preparatory education of preschool teachers. On a concrete example of didactics of mathematics they showed how they work with students. They offered possible perspectives of academic staff cooperation.
PrintDisplayed: 19/7/2024 12:23