Detailed Information on Publication Record
2019
Organizační formy v mateřské škole podporující individualizované, skupinové a kooperační učení
SYSLOVÁ, Zora and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁBasic information
Original name
Organizační formy v mateřské škole podporující individualizované, skupinové a kooperační učení
Name (in English)
Organizational forms in kindergarten supporting individualized, group and cooperative learning
Authors
Edition
První. Praha, Metodika předškolního vzdělávání zaměřená na didaktické aspekty práce s dětmi, p. 46-55, 10 pp. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22], 2019
Publisher
Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7290-923-0
Keywords (in Czech)
Organizace vzdělávání; kooperativní činnosti; hromadná výuka; předškolní vzdělávání.
Keywords in English
Organization of education; cooperative activities; mass education; preschool education.
Tags
Reviewed
Změněno: 23/3/2020 16:48, Dana Nesnídalová
V originále
Při přípravě dětí na přechod do první třídy nestačí pouze vytvořit základy pro výuku trivia, ale důležitá je také sociální a emocionální připravenost, která je obsahovou náplní většiny klíčových kompetencí, kterých by dítě ukončující předškolní vzdělávání mělo dosáhnout. V textu se proto autorky zaměřili na efektivní organizaci řízených činnosti v průběhu dne. Dalšími tématy, která jsme se pokusili učitelům více přiblížit, byla organizace kooperativních činností a aplikace hromadných činností ve formě „kruhů“ (komunitní, diskuzní, výukový, …) v předškolním vzdělávání.
In English
In preparing children for transition to first class, it is not only necessary to create the foundations for teaching trivia, but also important is social and emotional preparedness, which is the content of most of the key competences that a child completing pre-school education should achieve. The authors therefore focused on the effective organization of managed activities during the day. Other topics that we tried to get closer to teachers were the organization of cooperative activities and the application of collective activities in the form of “circles” (community, discussion, teaching,…) in pre-school education.