SYSLOVÁ, Zora and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Organizační formy v mateřské škole podporující individualizované, skupinové a kooperační učení (Organizational forms in kindergarten supporting individualized, group and cooperative learning). Online. In Jana Kropáčková, Zora Syslová a Martin Čapek Adamec. Metodika předškolního vzdělávání zaměřená na didaktické aspekty práce s dětmi. První. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2019, p. 46-55. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22]. ISBN 978-80-7290-923-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Organizační formy v mateřské škole podporující individualizované, skupinové a kooperační učení
Name (in English) Organizational forms in kindergarten supporting individualized, group and cooperative learning
Authors SYSLOVÁ, Zora and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ.
Edition První. Praha, Metodika předškolního vzdělávání zaměřená na didaktické aspekty práce s dětmi, p. 46-55, 10 pp. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22], 2019.
Publisher Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7290-923-0
Keywords (in Czech) Organizace vzdělávání; kooperativní činnosti; hromadná výuka; předškolní vzdělávání.
Keywords in English Organization of education; cooperative activities; mass education; preschool education.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 23/3/2020 16:48.
Abstract
Při přípravě dětí na přechod do první třídy nestačí pouze vytvořit základy pro výuku trivia, ale důležitá je také sociální a emocionální připravenost, která je obsahovou náplní většiny klíčových kompetencí, kterých by dítě ukončující předškolní vzdělávání mělo dosáhnout. V textu se proto autorky zaměřili na efektivní organizaci řízených činnosti v průběhu dne. Dalšími tématy, která jsme se pokusili učitelům více přiblížit, byla organizace kooperativních činností a aplikace hromadných činností ve formě „kruhů“ (komunitní, diskuzní, výukový, …) v předškolním vzdělávání.
Abstract (in English)
In preparing children for transition to first class, it is not only necessary to create the foundations for teaching trivia, but also important is social and emotional preparedness, which is the content of most of the key competences that a child completing pre-school education should achieve. The authors therefore focused on the effective organization of managed activities during the day. Other topics that we tried to get closer to teachers were the organization of cooperative activities and the application of collective activities in the form of “circles” (community, discussion, teaching,…) in pre-school education.
PrintDisplayed: 8/6/2024 09:20