Informační systém MU
KROPÁČKOVÁ, Jana, Zora SYSLOVÁ and Martin ČAPEK ADAMEC. Metodika předškolního vzdělávání zaměřená na didaktické aspekty práce s dětmi (Methodology of preschool education focused on didactic aspects of work with children). Online. První. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2019, 554 pp. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22]. ISBN 978-80-7290-923-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Metodika předškolního vzdělávání zaměřená na didaktické aspekty práce s dětmi
Name (in English) Methodology of preschool education focused on didactic aspects of work with children
Authors KROPÁČKOVÁ, Jana, Zora SYSLOVÁ and Martin ČAPEK ADAMEC.
Edition První. Praha, 554 pp. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22], 2019.
Publisher Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
Other information
Original language Czech
Type of outcome Editorship of professional books
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7290-923-0
Keywords (in Czech) Didaktika; předškolní vzdělávání; cíle; organizační formy; pregramotnosti; pedagogická diagnostika; školní zralost.
Keywords in English Didactics; Preschool education; goals; organizational forms; pregramotnosti; pedagogická diagnostika; school readiness.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 23/3/2020 16:32.
Abstract
Publikace propojuje teoretické poznatky z oblasti předškolní pedagogiky, vývojové psychologie a vybraných oborových didaktik s praktickými zkušenostmi pedagogické praxe v mateřských školách se zaměřením na podporu efektivity procesu předškolního vzdělávání. Celá publikace je psaná s odkazy na současnou podobu českého závazného kurikulárního dokumentu pro předškolní vzdělávání, tedy Rámcový vzdělávací propgram pro předškolní vzdělávání. Představuje aktivity, specifické pro současné pojetí předškolního vzdělávání a jeho vazbu na počáteční vzdělávání. Nabízí učitelům mateřských škol pohled na vzdělávací proces z různých zorných úhlů a perspektiv, což umožňuje právě početně poměrně rozsáhlý autorský kolektiv.
Abstract (in English)
The publication combines theoretical knowledge in the field of preschool education, developmental psychology and selected field didactics with practical experience of pedagogical practice in kindergartens with a view to promoting the efficiency of the pre-school education process. The entire publication is written with references to the current form of the Czech binding curriculum document for pre-school education, ie the Framework Educational Program for Pre-school Education. It presents activities specific to the current concept of pre-school education and its relation to initial education. It offers kindergarten teachers an insight into the educational process from different perspectives and perspectives, which allows a relatively large team of authors.
Displayed: 6/10/2024 17:13