VLČEK, Petr. A critical analysis of the Physical Education curriculum in the Czech Republic. 1. vyd. Berlín: Logos Verlag Berlin GmbH, 2019, 171 s. Didaktik/Erziehungswissenschaft/Pädagogik, 1. ISBN 978-3-8325-4961-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.30819/4961.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název A critical analysis of the Physical Education curriculum in the Czech Republic
Autoři VLČEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Berlín, 171 s. Didaktik/Erziehungswissenschaft/Pädagogik, 1, 2019.
Nakladatel Logos Verlag Berlin GmbH
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00111837
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-8325-4961-9
Doi http://dx.doi.org/10.30819/4961
Klíčová slova česky tělesná výchova; kurikulum; výzkum kurikula; revize
Klíčová slova anglicky Physical Education; curriculum; curriculum research; revision
Štítky topvydavatel
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Mgr. Petr Vlček, Ph.D., učo 346572. Změněno: 23. 12. 2019 16:31.
Anotace
This monograph reviews the PE curriculum in the Czech Republic. It presents research into the quality of the Czech PE curriculumand makes recommendations regarding its redesign. It targets the scientific community and experts in the field and seeks to enrich international research on the PE curriculum and update the knowledge base of curriculum study. The text should be of general value and of particular relevance to any future change of the PE curriculum in the Czech Republic. The first section of the monograph focuses on curriculum theory; the term ‘curriculum’ is defined and its structure described, some basic terminology regarding curriculum change is explained, some aspects of a quality curriculum are discussed, and the various concepts that can underpin a PE curriculum are identified. The history of PE in the Czech Republic sets the scene for the research section of the monograph, which describes predominantly the author’s PE curriculum research over the last decade. In the following chapters the current PE curriculum in the Czech Republic is reviewed based on research findings and recommendations made regarding the revision of the PE curriculum in the Czech Republic. Finally, the dichotomies that characterize research in this area are discussed.
Návaznosti
MUNI/B/0953/2017, interní kód MUNázev: Přístupy a metody ve výzkumu vzdělávání: seriál metodologických workshopů a konferencí (Akronym: SEME 2018)
Investor: Masarykova univerzita, Přístupy a metody ve výzkumu vzdělávání: seriál metodologických workshopů a konferencí, DO R. 2020_Kategorie B - Specifický výzkum - Studentské vědecké konference
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 14:48