JURIŠEVIČ, Mojča, Bohumíra LAZAROVÁ and Eva GAJDOŠOVÁ. Evidence–Based Practice for Psychologists in Education : A Comparative Study from the Czech Republic, Slovakia, and Slovenia. Psychology in Russia. Moskva: Russian Psychological Society and Faculty of Psychology of Lomonosov Moscow State Universit, 2019, vol. 12, No 4, p. 79-100. ISSN 2074-6857. Available from: https://dx.doi.org/10.11621/pir.2019.0405.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Evidence–Based Practice for Psychologists in Education : A Comparative Study from the Czech Republic, Slovakia, and Slovenia
Name in Czech Na důkazech založená praxe školních psychologů : srovnávací studie z České republiky, Slovenska a Slovinska
Authors JURIŠEVIČ, Mojča (705 Slovenia), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva GAJDOŠOVÁ (703 Slovakia).
Edition Psychology in Russia, Moskva, Russian Psychological Society and Faculty of Psychology of Lomonosov Moscow State Universit, 2019, 2074-6857.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50102 Psychology, special ;
Country of publisher Russian Federation
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/19:00111864
Organization unit Faculty of Arts
Doi http://dx.doi.org/10.11621/pir.2019.0405
UT WoS 000506190500006
Keywords (in Czech) školní psychologie; aplikovaná psychologie; praxe založená na důkazech; kvalita v práci psychologa
Keywords in English school psychology; applied psychology; evidence-based practice; quality assurance; psychological science
Tags rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Changed: 26/3/2020 09:46.
Abstract
The focus of this article is the EBP of school psychologists in the Czech Republic, Slovakia, and Slovenia. We researched to what degree psychologists implement EBP in their work in educational institutions, in which domains they most effectively apply EBP, and what the obstacles and needs are regarding EBP in school psychology.
Abstract (in Czech)
Tématem textu je využívání praxe založené na důkazech školními psychology v České republice, Slovinsku a Slovensku. Autorky představují výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jak využívají psychologové pracující ve školských institucích principy praxe založené na důkazech, ve kterých oblastech práce je využívají a s jakými překážkami a potřebami se setkávají.
Links
MUNI/A/1357/2018, interní kód MUName: Výzkum procesů učení: od formálního vzdělávání k informálnímu učení:
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 7/6/2024 01:34