Detailed Information on Publication Record
2019
Evidence–Based Practice for Psychologists in Education : A Comparative Study from the Czech Republic, Slovakia, and Slovenia
JURIŠEVIČ, Mojča, Bohumíra LAZAROVÁ and Eva GAJDOŠOVÁBasic information
Original name
Evidence–Based Practice for Psychologists in Education : A Comparative Study from the Czech Republic, Slovakia, and Slovenia
Name in Czech
Na důkazech založená praxe školních psychologů : srovnávací studie z České republiky, Slovenska a Slovinska
Authors
JURIŠEVIČ, Mojča (705 Slovenia), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva GAJDOŠOVÁ (703 Slovakia)
Edition
Psychology in Russia, Moskva, Russian Psychological Society and Faculty of Psychology of Lomonosov Moscow State Universit, 2019, 2074-6857
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50102 Psychology, special ;
Country of publisher
Russian Federation
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/19:00111864
Organization unit
Faculty of Arts
UT WoS
000506190500006
Keywords (in Czech)
školní psychologie; aplikovaná psychologie; praxe založená na důkazech; kvalita v práci psychologa
Keywords in English
school psychology; applied psychology; evidence-based practice; quality assurance; psychological science
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 26/3/2020 09:46, Mgr. Igor Hlaváč
V originále
The focus of this article is the EBP of school psychologists in the Czech Republic, Slovakia, and Slovenia. We researched to what degree psychologists implement EBP in their work in educational institutions, in which domains they most effectively apply EBP, and what the obstacles and needs are regarding EBP in school psychology.
In Czech
Tématem textu je využívání praxe založené na důkazech školními psychology v České republice, Slovinsku a Slovensku. Autorky představují výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jak využívají psychologové pracující ve školských institucích principy praxe založené na důkazech, ve kterých oblastech práce je využívají a s jakými překážkami a potřebami se setkávají.
Links
MUNI/A/1357/2018, interní kód MU |
|