J 2019

Evidence–Based Practice for Psychologists in Education : A Comparative Study from the Czech Republic, Slovakia, and Slovenia

JURIŠEVIČ, Mojča, Bohumíra LAZAROVÁ and Eva GAJDOŠOVÁ

Basic information

Original name

Evidence–Based Practice for Psychologists in Education : A Comparative Study from the Czech Republic, Slovakia, and Slovenia

Name in Czech

Na důkazech založená praxe školních psychologů : srovnávací studie z České republiky, Slovenska a Slovinska

Authors

JURIŠEVIČ, Mojča (705 Slovenia), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva GAJDOŠOVÁ (703 Slovakia)

Edition

Psychology in Russia, Moskva, Russian Psychological Society and Faculty of Psychology of Lomonosov Moscow State Universit, 2019, 2074-6857

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50102 Psychology, special ;

Country of publisher

Russian Federation

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/19:00111864

Organization unit

Faculty of Arts

UT WoS

000506190500006

Keywords (in Czech)

školní psychologie; aplikovaná psychologie; praxe založená na důkazech; kvalita v práci psychologa

Keywords in English

school psychology; applied psychology; evidence-based practice; quality assurance; psychological science

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 26/3/2020 09:46, Mgr. Igor Hlaváč

Abstract

V originále

The focus of this article is the EBP of school psychologists in the Czech Republic, Slovakia, and Slovenia. We researched to what degree psychologists implement EBP in their work in educational institutions, in which domains they most effectively apply EBP, and what the obstacles and needs are regarding EBP in school psychology.

In Czech

Tématem textu je využívání praxe založené na důkazech školními psychology v České republice, Slovinsku a Slovensku. Autorky představují výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jak využívají psychologové pracující ve školských institucích principy praxe založené na důkazech, ve kterých oblastech práce je využívají a s jakými překážkami a potřebami se setkávají.

Links

MUNI/A/1357/2018, interní kód MU
Name: Výzkum procesů učení: od formálního vzdělávání k informálnímu učení:
Investor: Masaryk University, Category A

Files attached

Psychology_4_2019_79-100_Jurisevic.pdf
Request the author's version of the file