E 2019

Hands-on Media Art Theory

HORÁKOVÁ, Jana, Jiří MUCHA, Monika SZŰCSOVÁ, Adam FRANC, Martina IVIČIČ et. al.

Basic information

Original name

Hands-on Media Art Theory

Name in Czech

Praktická teorie mediálního umění

Authors

HORÁKOVÁ, Jana, Jiří MUCHA, Monika SZŰCSOVÁ, Adam FRANC, Martina IVIČIČ, Tomáš STAUDEK and Filip JOHÁNEK

Edition

2019

Other information

Language

English

Type of outcome

Uspořádání (zogranizování) výstavy (s/bez krit. katal.)

Field of Study

60405 Studies on Film, Radio and Television

Country of publisher

Austria

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

URL

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

teorie mediálního umění; softwarové umění; počítačem generované umění; remake; audiografie; virtuální realita ; strojové učení

Keywords in English

media art theory ; software art ; computer generated art ; remake ; field recording ; virtual reality ; machine learning

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 18/2/2022 16:39, doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D.

Abstract

ORIG CZ

V originále

Exhibition of student works and research projects of the Theory of Interactive Media study program at the Ars Electronica International Festival. The Theory of Interactive Media study program is influenced by the convergence of new media art and theory. Its curriculum includes several subjects which provide students with hands-on experiences of new media as tools of creativity. The goal is to acquaint them with the “logic, vocabulary, and grammar” of the media that artists deal with. The exhibition shows selected outcomes of the media art hands-on lectures. Moreover, two examples of “out of the box” research projects, situated on the borderline between media art theory, practice, and curatorship, will be presented.

In Czech

Výstava studentských prací a výzkumných projektů studijního programu Teorie interaktivních médií na mezinárodním festivalu Ars Electronica. Studijní program Teorie interaktivních médií je ovlivněn sbližováním umění a teorie nových médií. Jeho kurikulum zahrnuje několik předmětů, které poskytují studentům praktické zkušenosti s novými médii jako nástroji kreativity. Cílem je seznámit je s „logikou, slovní zásobou a gramatikou“ médií, se kterými umělci jednají. Výstava ukazuje vybrané výstupy praktických přednášek mediálního umění. Kromě toho jsou představeny dva příklady výzkumných projektů „out of the box“, které se nacházejí na hranici teorie mediálního umění, praxe a kurátorství.

Links

MUNI/A/0907/2017, interní kód MU
Name: Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část V.
Investor: Masaryk University, Category A
TL02000270, research and development project
Name: Media Art Live Archive: Inteligentní rozhraní pro interaktivní zprostředkování kulturního dědictví (Acronym: MediaArtLiveArchive)
Investor: Technology Agency of the Czech Republic
Displayed: 13/11/2024 09:21