HORÁKOVÁ, Jana. Hands-on Media Art Theory. Theory of Interactive Media (BA, MA study program). In Hannes Leopoldseder ; Christine Schöpf ; Gerfried Stocker. Out of the Box. The Middle Crisis of the Digital Revolution. 1. vyd. Berlin, Germany: Hatje Cantz Verlag GmbH, 2019, s. 303-305. ISBN 978-3-7757-4576-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Hands-on Media Art Theory. Theory of Interactive Media (BA, MA study program)
Název česky Praktická teorie mediálního umění. Teorie interaktivních médií (Bc. a Mgr. studijní program)
Autoři HORÁKOVÁ, Jana.
Vydání 1. vyd. Berlin, Germany, Out of the Box. The Middle Crisis of the Digital Revolution, od s. 303-305, 3 s. 2019.
Nakladatel Hatje Cantz Verlag GmbH
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60405 Studies on Film, Radio and Television
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-3-7757-4576-5
Klíčová slova česky teorie mediálního umění; softwarové umění; počítačem generované umění; remake; audiografie; virtuální realita ; strojové učení
Klíčová slova anglicky media art theory ; software art ; computer generated art ; remake ; field recording ; virtual reality ; machine learning
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D., učo 40864. Změněno: 22. 3. 2024 08:05.
Anotace
Paper published in the Ars Electronica festival catalog: The Theory of Interactive Media study program is influenced by the convergence of new media art and theory. Its curriculum includes several subjects which provide students with hands-on experiences of new media as tools of creativity. The goal is to acquaint them with the “logic, vocabulary, and grammar” of the media that artists deal with. The exhibition shows selected outcomes of the media art hands-on lectures. Moreover, two examples of “out of the box” research projects, situated on the borderline between media art theory, practice, and curatorship, will be presented.
Anotace česky
Příspěvek publikovaný v katalogu festivalu Ars Electronica: Studijní program Teorie interaktivních médií je ovlivněn sbližováním umění a teorie nových médií. Jeho kurikulum zahrnuje několik předmětů, které poskytují studentům praktické zkušenosti s novými médii jako nástroji kreativity. Cílem je seznámit je s „logikou, slovní zásobou a gramatikou“ médií, se kterými umělci pracují. Výstava ukazuje vybrané výstupy praktických přednášek mediálního umění. Kromě toho budou představeny dva příklady výzkumných projektů „out of the box“, které se nacházejí na hranici teorie mediálního umění, praxe a kurátorství.
Návaznosti
MUNI/A/0907/2017, interní kód MUNázev: Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část V.
Investor: Masarykova univerzita, Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část V., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
TL02000270, projekt VaVNázev: Media Art Live Archive: Inteligentní rozhraní pro interaktivní zprostředkování kulturního dědictví (Akronym: MediaArtLiveArchive)
Investor: Technologická agentura ČR, Media Art Live Archive: Inteligentní rozhraní pro interaktivní zprostředkování kulturního dědictví
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 03:59