ŠEVEČKOVÁ, Monika. Asistenti ve výuce odborného jazyka (Assistents in Foreign Language Teaching). In Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Asistenti ve výuce odborného jazyka
Name (in English) Assistents in Foreign Language Teaching
Authors ŠEVEČKOVÁ, Monika (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách, 2019.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14640/19:00111896
Organization unit Language Centre
Keywords in English assistants; tandem teaching; teaching styles; motivation; intercultural knowledge
Changed by Changed by: Mgr. Monika Ševečková, Ph.D., učo 127367. Changed: 2/3/2020 15:54.
Abstract
Příspěvek se zaměřuje na roli asistentů (rodilých mluvčích) ve výuce odborného jazyka a klade si za cíl vysvětlit vazby mezi lektorem, asistentem a studenty. Výzkum popisuje možnosti tandemové výuky a různé faktory, které mají vliv na vyučovací styly na jedné strany a motivaci na straně druhé. Hlavním zjištěním je důležitost spolupráce s rodilými mluvčími a jejich nezaměnitelná role kvůli předávání jazykových i interkulturních znalostí.
Abstract (in English)
The paper focuses on the role of assistants (native speakers) in the teaching of language for special purposes and aims to explain the links between lecturer, assistant and students. The research describes the possibilities of tandem teaching and various factors that influence teaching styles on the one hand and motivation on the other. The main finding is the importance of working with native speakers and their unmistakable role in communicating language and intercultural knowledge.
PrintDisplayed: 20/7/2024 01:31