ČERNÝ, Michal. Spolubytí k dynamické homeostatické evolvující rovnovážné komplexitě infosféry: podněty k filosofii edukace. Online. Paidagogos. Olomouc: Paidagogos - spolek pro filosofii, teorii a praxi výchovy a vzdělávání, 2019, roč. 2019, č. 2, s. 16 - 49. ISSN 1213-3809. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Spolubytí k dynamické homeostatické evolvující rovnovážné komplexitě infosféry: podněty k filosofii edukace
Název anglicky Being together for a dynamic homeostatic equilibrium evolve complexity infosphere: incentives to the philosophy of education
Autoři ČERNÝ, Michal
Vydání Paidagogos, Olomouc, Paidagogos - spolek pro filosofii, teorii a praxi výchovy a vzdělávání, 2019, 1213-3809.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60301 Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky noosféra; infosféra; inforg; evoluce; filosofie výchovy; kyberprostor
Klíčová slova anglicky noosphere; infosphere; inforg; evolution; philosophy of education; cyberspace
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Změněno: 2. 1. 2020 11:57.
Anotace
Studie na základě kritické reflexe prací Teilhada, Floridiho, Heideggera a Damasia dospěje k předběžnému uchopení sociálních interakcí (v širším pojetí tedy k jisté sociální rovině učení či solidaritě mezi jednotlivými členy společnosti, která – jak níže ukážeme – představuje jeden z klíčových pilířů učení) jako ke spolubytí k dynamické homeostatické evolvující rovnovážné komplexitě infosféry. Tento přístup představuje základní interakční strategii v měnícím se světě. Proces dosahování homeostatické dynamické rovnováhy je procesem těsného kontaktu inforgů a prostředí, jejich vzájemná konstituce a interakce předpokládá bohatou diversitu a tvoří vzájemný hermeneutický klíč k reflexi jejich kvality. Spolubytí je pohybem Pobytu ke vzájemnosti a rovnováze. Současně nabídne některé pedagogické nebo filosoficko-pedagogické implikace tohoto přístupu včetně jejich možného didaktického dopadu.
Anotace anglicky
A study based on critical reflection work Teilhad, Floridi, Heidegger and Damasio comes to the preliminary grasp of social interaction (in the broader sense therefore to a certain social level learning and solidarity among the members of society, which - as below show - is one of the key pillars of learning ) as a coexistence with a dynamic homeostatic evolving equilibrium complexity of the infosphere is a fundamental interaction strategy in a changing world. The process of achieving homeostatic dynamic equilibrium is a process of close contact between the information and the environment, their mutual constitution and interaction presupposes a rich diversity and forms a mutual hermeneutic key to reflect their quality. Coexistence is the movement of Stay to reciprocity and balance. At the same time, it will offer some pedagogical or philosophical-pedagogical implications of this approach, including their possible didactic impact.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 18:12