Detailed Information on Publication Record
2019
Training Pre-Service Teachers in Interdisciplinary Instruction of Natural Science Subjects
TRNOVÁ, EvaBasic information
Original name
Training Pre-Service Teachers in Interdisciplinary Instruction of Natural Science Subjects
Name in Czech
Pregraduální vzdělávání učitelů v interdisciplinárním vyučování přírodovědných předmětů
Authors
Edition
INTED 2019 - 13th International Technology, Education and Development Conference, 2019
Other information
Language
English
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Spain
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-84-09-08619-1
ISSN
Keywords (in Czech)
interdisciplinární vyučování; vzdělávání učitelů; pregraduální vzdělávání učitelů
Keywords in English
interdisciplinary instruction; teacher education; pre-service teacher training
Tags
International impact
Změněno: 3/1/2020 12:10, Dana Nesnídalová
V originále
Research findings and experience show that no educational innovation will be possible and permanent without teacher education. So interdisciplinary approach needs quality training which has to start in the pre-service teacher education. It is essential for teachers to know the advantages and disadvantages of interdisciplinary instruction and to learn how to implement it properly.
In Czech
Výsledky výzkumu a zkušenosti ukazují, že bez vzdělávání učitelů nebudou možné a trvalé inovace. Interdisciplinární přístup tedy vyžaduje kvalitní přípravu, která musí začít již v pregraduálním vzdělávání učitelů. Pro učitele je nezbytné znát výhody a nevýhody interdisciplinárního vyučování a naučit se, jak je správně implementovat.