a 2019

Training Pre-Service Teachers in Interdisciplinary Instruction of Natural Science Subjects

TRNOVÁ, Eva

Basic information

Original name

Training Pre-Service Teachers in Interdisciplinary Instruction of Natural Science Subjects

Name in Czech

Pregraduální vzdělávání učitelů v interdisciplinárním vyučování přírodovědných předmětů

Authors

Edition

INTED 2019 - 13th International Technology, Education and Development Conference, 2019

Other information

Language

English

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Spain

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-84-09-08619-1

ISSN

Keywords (in Czech)

interdisciplinární vyučování; vzdělávání učitelů; pregraduální vzdělávání učitelů

Keywords in English

interdisciplinary instruction; teacher education; pre-service teacher training

Tags

International impact
Změněno: 3/1/2020 12:10, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Research findings and experience show that no educational innovation will be possible and permanent without teacher education. So interdisciplinary approach needs quality training which has to start in the pre-service teacher education. It is essential for teachers to know the advantages and disadvantages of interdisciplinary instruction and to learn how to implement it properly.

In Czech

Výsledky výzkumu a zkušenosti ukazují, že bez vzdělávání učitelů nebudou možné a trvalé inovace. Interdisciplinární přístup tedy vyžaduje kvalitní přípravu, která musí začít již v pregraduálním vzdělávání učitelů. Pro učitele je nezbytné znát výhody a nevýhody interdisciplinárního vyučování a naučit se, jak je správně implementovat.