Detailed Information on Publication Record
2019
Training Pre-Service Teachers in Interdisciplinary Instruction of Natural Science Subjects
TRNOVÁ, EvaBasic information
Original name
Training Pre-Service Teachers in Interdisciplinary Instruction of Natural Science Subjects
Name in Czech
Pregraduální vzdělávání učitelů v interdisciplinárním vyučování přírodovědných předmětů
Authors
TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Valencia, Spain, INTED2019 Proceedings, p. 6301-6305, 5 pp. 2019
Publisher
IATED Academy
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Spain
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/00216224:14410/19:00111956
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-84-09-08619-1
ISSN
UT WoS
000541042201059
Keywords (in Czech)
interdisciplinární vyučování; vzdělávání učitelů; pregraduální vzdělávání učitelů
Keywords in English
interdisciplinary instruction; teacher education; pre-service teacher training
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 15/1/2021 16:39, Dana Nesnídalová
V originále
Research findings and experience show that no educational innovation will be possible and permanent without teacher education. So interdisciplinary approach needs quality training which has to start in the pre-service teacher education. It is essential for teachers to know the advantages and disadvantages of interdisciplinary instruction and to learn how to implement it properly.
In Czech
Výsledky výzkumu a zkušenosti ukazují, že bez vzdělávání učitelů nebudou možné a trvalé inovace. Interdisciplinární přístup tedy vyžaduje kvalitní přípravu, která musí začít již v pregraduálním vzdělávání učitelů. Pro učitele je nezbytné znát výhody a nevýhody interdisciplinárního vyučování a naučit se, jak je správně implementovat.