TŮMA, František. Jak studenti (ne)spolupracují při hledání slov během párové práce v hodinách angličtiny. In Konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), 11. – 13. září 2019 na TUL v Liberci. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jak studenti (ne)spolupracují při hledání slov během párové práce v hodinách angličtiny
Authors TŮMA, František.
Edition Konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), 11. – 13. září 2019 na TUL v Liberci, 2019.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50902 Social sciences, interdisciplinary
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Changed by Changed by: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Changed: 21/2/2020 21:00.
Abstract
The aim of this paper is to introduce selected outcomes of an analysis of how students in peer interaction do word-searches (i.e. when one student has problems producing or recalling a word, with which another student can help). The findings of this conversation-analytic research show how students initiate word-search sequences, what resources they use and how they conclude such sequences. Attention is also paid to sequences in which the word-search was not successful.
Links
GA18-02363S, research and development projectName: Interakce ve frontální výuce a skupinové práci v hodinách angličtiny na střední škole
Investor: Czech Science Foundation
PrintDisplayed: 22/7/2024 17:04