Detailed Information on Publication Record
2019
Lobbying Legitimacy in the Czech Republic
PINKOVÁ, AnetaBasic information
Original name
Lobbying Legitimacy in the Czech Republic
Name in Czech
Legitimita lobbování v České republice
Name (in English)
Lobbying Legitimacy in the Czech Republic
Authors
Edition
24TH ANNUAL CONFERENCE OF CEPSA, 2019
Other information
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Keywords (in Czech)
Lobbování, legitimita, občanská společnost, survey experiment
Keywords in English
Lobbying; Legitimacy; Civil Society; Population-Based Experiment
Tags
Tags
International impact
Změněno: 6/1/2020 09:34, Mgr. Aneta Pinková, Ph.D.
V originále
The research questions explored in this paper are: How legitimate is the practice of lobbying for the Czech public? Does the perceived legitimacy of lobbying increase when the lobbying subject is a domestic, rather than foreign company? Is lobbying done by certain types of stakeholders such as state-owned companies, NGOs or big employers seen as more legitimate? The paper is based on a statistical analysis of data from a representational survey and a population-based survey experiment.
In Czech
Příspěvek se zaměřuje na zodpovězení výzkumné otázky: Jak je vnímána legitimita lobbingu v České republice? Je vnímání legitimity lobbingu odlišné, když lobbuje domácí, resp. zahraniční subjekt? Liší se vnímání legitimity lobbingu v závislosti na charakteru, resp. právní formě lobbujícího subjektu (např. státní podnik, NGO, významný zaměstnavatel)? Text je založen na kvantitativní analýze výsledků dotazníkového šetření na reprezentativním vzorku populace kombinovaného se survey experimentem.
In English
The research questions explored in this paper are: How legitimate is the practice of lobbying for the Czech public? Does the perceived legitimacy of lobbying increase when the lobbying subject is a domestic, rather than foreign company? Is lobbying done by certain types of stakeholders such as state-owned companies, NGOs or big employers seen as more legitimate? The paper is based on a statistical analysis of data from a representational survey and a population-based survey experiment.
Links
GA18-16928S, research and development project |
|