KOMENDA, Martin, Jakub ŠČAVNICKÝ and Andrea POKORNÁ. Mapování dekubitů a nehojících se ran v medicínském kurikulu (Mapping of pressure ulcers and non-healing wounds in medical curriculum). Ceska a slovenska neurologie a neurochirurgie. PRAGUE: CZECH MEDICAL SOC, 2019, vol. 82, Supplement 1, p. "S33"-"S36", 4 pp. ISSN 1210-7859. Available from: https://dx.doi.org/10.14735/amcsnn2019S33. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1599339, author = {Komenda, Martin and Ščavnický, Jakub and Pokorná, Andrea}, article_location = {PRAGUE}, article_number = {Supplement 1}, doi = {http://dx.doi.org/10.14735/amcsnn2019S33}, keywords = {pressure ulcer; non-healing wound; leg ulcer; diabetic foot; medical curriculum mapping}, language = {cze}, issn = {1210-7859}, journal = {Ceska a slovenska neurologie a neurochirurgie}, title = {Mapování dekubitů a nehojících se ran v medicínském kurikulu}, url = {http://dx.doi.org/10.14735/amcsnn2019S33}, volume = {82}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 1599339 AU - Komenda, Martin - Ščavnický, Jakub - Pokorná, Andrea PY - 2019 TI - Mapování dekubitů a nehojících se ran v medicínském kurikulu JF - Ceska a slovenska neurologie a neurochirurgie VL - 82 IS - Supplement 1 SP - "S33"-"S36" EP - "S33"-"S36" PB - CZECH MEDICAL SOC SN - 12107859 KW - pressure ulcer KW - non-healing wound KW - leg ulcer KW - diabetic foot KW - medical curriculum mapping UR - http://dx.doi.org/10.14735/amcsnn2019S33 L2 - http://dx.doi.org/10.14735/amcsnn2019S33 N2 - Cíl: V pregraduální přípravě budoucích lékařů i v návaznosti na klinickou praxi je problematika tlakových lézí (dekubitů) a jiných nehojících se ran významně podceňována. Příspěvek se zaměřuje na zmapování současného stavu výuky studijního programu Všeobecné lékařství na MU z pohledu pokrytí tématu dekubitů a nehojících se ran. Ve spolupráci s experty českého zdravotnictví byla definována sada klíčových pojmů, které zastřešují zmíněné téma. Cílem je prostřednictvím vhodných analytických metod identifikovat související části výuky a nalézt případná doporučení pro inovaci kurikula jako takového. Metodika: Analytické mapování kurikula založené na frekvenční analýze textového popisu kurikula a předdefinované sady klíčových pojmů. Analytické kroky byly provedeny s použitím výpočetního prostředí R a MS Excel. Výsledky: Výsledný report v podobě souhrnných tabulek a grafů ukazuje, na jaká místa se napříč osnovami jednotlivých disciplín zaměřit a celkově tak zkvalitnit výuku v oblasti dekubitů a jiných nehojících se (chronických) ran. Závěr: V medicínském kurikulu pregraduální přípravy na LF MU je problematice nehojících se ran věnována pozornost v různých ročnících studia, jak v preklinických, tak klinických lékařských disciplínách. Se stoupajícím ročníkem studia byl identifikován vyšší počet výukových jednotek a hodin obsahujících klíčové pojmy dekubity a nehojící se rány. ER -
KOMENDA, Martin, Jakub ŠČAVNICKÝ and Andrea POKORNÁ. Mapování dekubitů a nehojících se ran v medicínském kurikulu (Mapping of pressure ulcers and non-healing wounds in medical curriculum). \textit{Ceska a slovenska neurologie a neurochirurgie}. PRAGUE: CZECH MEDICAL SOC, 2019, vol.~82, Supplement 1, p.~''S33''-''S36'', 4 pp. ISSN~1210-7859. Available from: https://dx.doi.org/10.14735/amcsnn2019S33.
|