PERSIA, Fabio, Daniela D'AURIA a Mouzhi GE. Improving Learning System Performance with Multimedia Semantics. In Proceedings of the 14th IEEE International Conference on Semantic Computing. San Diego, California, USA: IEEE. s. 238-241. ISBN 978-1-7281-6332-1. doi:10.1109/ICSC.2020.00050. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Improving Learning System Performance with Multimedia Semantics
Autoři PERSIA, Fabio (380 Itálie), Daniela D'AURIA (380 Itálie) a Mouzhi GE (156 Čína, garant, domácí).
Vydání San Diego, California, USA, Proceedings of the 14th IEEE International Conference on Semantic Computing, od s. 238-241, 4 s. 2020.
Nakladatel IEEE
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/00216224:14330/20:00115180
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-1-7281-6332-1
ISSN 2325-6516
Doi http://dx.doi.org/10.1109/ICSC.2020.00050
UT WoS 000565450400041
Klíčová slova anglicky Moodle; Multimedia education; Multimedia semantics; OLE; Student performance
Štítky core_B, firank_B
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 14. 5. 2021 07:14.
Anotace
Nowadays, different new learning methodologies have been proposed to achieve effective learning in University education. One of the most promising methodologies for teaching computer science is multimedia-based education. In order to empower the performance within the online learning platforms, such as Moodle or OLE, this paper proposes to integrate the multimedia-based education to learning systems, and conducts an experiment with the operating system course. We show that exploiting multimedia, such as educational video and smart text, can significantly improve the student's learning performance in terms of exam grade and knowledge transfer. Further, the paper presents a real-world case study depicting how to enhance the performance of learning platform with multimedia semantics.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 11:07