Detailed Information on Publication Record
2019
Komunikační strategie v paralelních překladech marketingovývh textů
FIŠER, ZbyněkBasic information
Original name
Komunikační strategie v paralelních překladech marketingovývh textů
Name (in English)
Communication strategy in parallel translations of marketing texts.
Authors
FIŠER, Zbyněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, Jiří Levý: zakladatel československé translatologie, p. 80-94, 15 pp. mimo edice, 2019
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
60205 Literary theory
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-210-9348-5
Keywords in English
Jiří Levý; translatology; didactic of translation; transcreation; marketing text
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 27/5/2024 17:28, doc. Mgr. Zuzana Urválková, Ph.D.
V originále
Kapitola se zabývá zhodnocením didaktických impulzů obsažených v teorii Jiřího Levého ve vztahu k transkreaci marketingových textů.
In English
The chapter deals with the evaluation of didactic impulses contained in the theory of Jiří Levý in relation to the transcreation of marketing texts.