FIŠER, Zbyněk. Komunikační strategie v paralelních překladech marketingovývh textů. (Communication strategy in parallel translations of marketing texts.). In Kupková, Ivana; Fišer, Zbyněk. KUPKOVÁ, I., Z. FIŠER, M. SUCHOMEL, E. GROMOVÁ, D. MÜGLOVÁ, D. MUNKOVÁ, P. MRAČKOVÁ, J. KITZLEROVÁ, R. MALÝ, R. ČERNOCH a Z. VYCHODILOVÁ. Jiří Levý: zakladatel československé translatologie. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019. 131 s. mimo edice. ISBN 978-80-210-9348-5. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, p. 80-94. mimo edice. ISBN 978-80-210-9348-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komunikační strategie v paralelních překladech marketingovývh textů.
Name (in English) Communication strategy in parallel translations of marketing texts.
Authors FIŠER, Zbyněk.
Edition 1. vyd. Brno, KUPKOVÁ, I., Z. FIŠER, M. SUCHOMEL, E. GROMOVÁ, D. MÜGLOVÁ, D. MUNKOVÁ, P. MRAČKOVÁ, J. KITZLEROVÁ, R. MALÝ, R. ČERNOCH a Z. VYCHODILOVÁ. Jiří Levý: zakladatel československé translatologie. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019. 131 s. mimo edice. ISBN 978-80-210-9348-5. p. 80-94, 15 pp. mimo edice, 2019.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 60205 Literary theory
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-210-9348-5
Keywords (in Czech) Jiří Levý; translatololgie; didaktika překladu; transkreace; marketingový text
Keywords in English Jiří Levý; translatology; didactic of translation; transcreation; marketing text
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Zbyněk Fišer, Ph.D., učo 1941. Changed: 8/1/2020 13:09.
Abstract
Kapitola se zabývá zhodnocením didaktických impulzů obsažených v teorii Jiřího Levého ve vztahu k transkreaci marketingových textů.
Abstract (in English)
The chapter deals with the evaluation of didactic impulses contained in the theory of Jiří Levý in relation to the transcreation of marketing texts.
PrintDisplayed: 21/5/2024 12:23