DOSEDLOVÁ, Jaroslava. Pohybová exprese jako nástroj inkluzivního uměleckého vzdělávání (Movement expression as an instrument of inclusive art education). 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pohybová exprese jako nástroj inkluzivního uměleckého vzdělávání
Name (in English) Movement expression as an instrument of inclusive art education
Authors DOSEDLOVÁ, Jaroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 2019.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50102 Psychology, special ;
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/19:00112151
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) terapeutický tanec
Keywords in English therapeutic dance
Tags rivok
Changed by Changed by: doc. PhDr. Jaroslava Dosedlová, Dr., učo 2243. Changed: 23/3/2020 14:37.
Abstract
Přednáška doplněná o zážitkově laděný seminář umožnila účastníkům blíže se seznámit s možnostmi využití tanečního pohybu v pedagogické, poradenské i psychoterapeutické praxi. Kurz rozvíjel především skupinové kruhové tance a směr primitivní exprese.
Abstract (in English)
The lecture was supplemented by an experiential workshop enabled participants to learn more about the possibilities of using dance movement in pedagogical, counseling and psychotherapeutic practice. The course developed mainly group circular dances and the psychological and artistic movement of primitive expression.
Links
CZ.02.3.62/0.0/0.0/16_037/0004022, interní kód MUName: Jedinečností uměleckého výrazu k inkluzivnímu uměleckému vzdělávání (Acronym: IMUZA)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
PrintDisplayed: 29/6/2024 22:18