Pohybová exprese jako nástroj inkluzivního uměleckého vzdělávání
DOSEDLOVÁ, Jaroslava. Pohybová exprese jako nástroj inkluzivního uměleckého vzdělávání (Movement expression as an instrument of inclusive art education). 2019. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Pohybová exprese jako nástroj inkluzivního uměleckého vzdělávání |
Name (in English) | Movement expression as an instrument of inclusive art education |
Authors | DOSEDLOVÁ, Jaroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | 2019. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Requested lectures |
Field of Study | 50102 Psychology, special ; |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14210/19:00112151 |
Organization unit | Faculty of Arts |
Keywords (in Czech) | terapeutický tanec |
Keywords in English | therapeutic dance |
Tags | rivok |
Changed by | Changed by: doc. PhDr. Jaroslava Dosedlová, Dr., učo 2243. Changed: 23/3/2020 14:37. |
Abstract |
---|
Přednáška doplněná o zážitkově laděný seminář umožnila účastníkům blíže se seznámit s možnostmi využití tanečního pohybu v pedagogické, poradenské i psychoterapeutické praxi. Kurz rozvíjel především skupinové kruhové tance a směr primitivní exprese. |
Abstract (in English) |
---|
The lecture was supplemented by an experiential workshop enabled participants to learn more about the possibilities of using dance movement in pedagogical, counseling and psychotherapeutic practice. The course developed mainly group circular dances and the psychological and artistic movement of primitive expression. |
Links | |
---|---|
CZ.02.3.62/0.0/0.0/16_037/0004022, interní kód MU | Name: Jedinečností uměleckého výrazu k inkluzivnímu uměleckému vzdělávání (Acronym: IMUZA) |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education |
PrintDisplayed: 29/6/2024 22:18