d 2019

Proč se prodává krém proti vráskám ve zlaté krabičce? Aneb pohled sociologa na problematiku antiageingu.

VIDOVIĆOVÁ, Lucie

Basic information

Original name

Proč se prodává krém proti vráskám ve zlaté krabičce? Aneb pohled sociologa na problematiku antiageingu.

Name in Czech

Proč se prodává krém proti vráskám ve zlaté krabičce? Aneb pohled sociologa na problematiku antiageingu.

Name (in English)

Why is the anti-wrinkle cream sold in a gold box? Or sociologist's view of anti-aging issues.

Edition

U3V - vzdělávání pro seniory; Knihovna Kala Dvořáčka Vyškov, 2019

Publisher

Knihovna Karla Dvořáčka, p.o. Vyškov

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Popularizační texty a aktivity

Field of Study

50401 Sociology

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Keywords (in Czech)

U3A; anit-ageing; sociology

Keywords in English

U3V; anitageing; sociology
Změněno: 8/1/2020 21:48, Mgr. Lucie Vidovićová, Ph.D.

Abstract

V originále

Lidstvo od jakživa stárne a od jakživa se tomu snaží zabránit. Věčné hledání fontány mládí a nesmrtelnosti bylo v poslední době posíleno rozmachem nových technologií a mnohým se zdá být tento cíl už na dosah. V přednášce ale budeme diskutovat, že ze sociologického hlediska se jedná o praxe problematické a kontraproduktivní.

In English

Humanity has always been aging and has always tried to prevent it. The eternal search for a fountain of youth and immortality has recently been strengthened by the boom of new technologies, and many seem to be within reach. In the lecture, however, we will discuss that from a sociological point of view it is a problematic and counterproductive practice.