Detailed Information on Publication Record
2019
Proč se prodává krém proti vráskám ve zlaté krabičce? Aneb pohled sociologa na problematiku antiageingu.
VIDOVIĆOVÁ, LucieBasic information
Original name
Proč se prodává krém proti vráskám ve zlaté krabičce? Aneb pohled sociologa na problematiku antiageingu.
Name in Czech
Proč se prodává krém proti vráskám ve zlaté krabičce? Aneb pohled sociologa na problematiku antiageingu.
Name (in English)
Why is the anti-wrinkle cream sold in a gold box? Or sociologist's view of anti-aging issues.
Authors
Edition
U3V - vzdělávání pro seniory; Knihovna Kala Dvořáčka Vyškov, 2019
Publisher
Knihovna Karla Dvořáčka, p.o. Vyškov
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Popularizační texty a aktivity
Field of Study
50401 Sociology
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Keywords (in Czech)
U3A; anit-ageing; sociology
Keywords in English
U3V; anitageing; sociology
Změněno: 8/1/2020 21:48, Mgr. Lucie Vidovićová, Ph.D.
V originále
Lidstvo od jakživa stárne a od jakživa se tomu snaží zabránit. Věčné hledání fontány mládí a nesmrtelnosti bylo v poslední době posíleno rozmachem nových technologií a mnohým se zdá být tento cíl už na dosah. V přednášce ale budeme diskutovat, že ze sociologického hlediska se jedná o praxe problematické a kontraproduktivní.
In English
Humanity has always been aging and has always tried to prevent it. The eternal search for a fountain of youth and immortality has recently been strengthened by the boom of new technologies, and many seem to be within reach. In the lecture, however, we will discuss that from a sociological point of view it is a problematic and counterproductive practice.