VIDOVIĆOVÁ, Lucie. Proč se prodává krém proti vráskám ve zlaté krabičce? Aneb pohled sociologa na problematiku antiageingu. (Why is the anti-wrinkle cream sold in a gold box? Or sociologist's view of anti-aging issues.). In U3V - vzdělávání pro seniory; Knihovna Kala Dvořáčka Vyškov. Knihovna Karla Dvořáčka, p.o. Vyškov, 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Proč se prodává krém proti vráskám ve zlaté krabičce? Aneb pohled sociologa na problematiku antiageingu.
Name in Czech Proč se prodává krém proti vráskám ve zlaté krabičce? Aneb pohled sociologa na problematiku antiageingu.
Name (in English) Why is the anti-wrinkle cream sold in a gold box? Or sociologist's view of anti-aging issues.
Authors VIDOVIĆOVÁ, Lucie.
Edition U3V - vzdělávání pro seniory; Knihovna Kala Dvořáčka Vyškov, 2019.
Publisher Knihovna Karla Dvořáčka, p.o. Vyškov
Other information
Original language Czech
Type of outcome Popularizing texts and activities
Field of Study 50401 Sociology
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Keywords (in Czech) U3A; anit-ageing; sociology
Keywords in English U3V; anitageing; sociology
Changed by Changed by: Mgr. Lucie Vidovićová, Ph.D., učo 11638. Changed: 8/1/2020 21:48.
Abstract
Lidstvo od jakživa stárne a od jakživa se tomu snaží zabránit. Věčné hledání fontány mládí a nesmrtelnosti bylo v poslední době posíleno rozmachem nových technologií a mnohým se zdá být tento cíl už na dosah. V přednášce ale budeme diskutovat, že ze sociologického hlediska se jedná o praxe problematické a kontraproduktivní.
Abstract (in English)
Humanity has always been aging and has always tried to prevent it. The eternal search for a fountain of youth and immortality has recently been strengthened by the boom of new technologies, and many seem to be within reach. In the lecture, however, we will discuss that from a sociological point of view it is a problematic and counterproductive practice.
PrintDisplayed: 12/5/2024 21:26