WRIGHT, Michelle a Sebastian WACHS. Does School Composition Moderate the Longitudinal Association Between Social Status Insecurity and Aggression Among Latinx Adolescents? International Journal of Bullying Prevention, Springer, 2019, roč. 1, č. 3, s. 180-186. ISSN 2523-3653. doi:10.1007/s42380-019-00021-x.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Does School Composition Moderate the Longitudinal Association Between Social Status Insecurity and Aggression Among Latinx Adolescents?
Autoři WRIGHT, Michelle (840 Spojené státy, domácí) a Sebastian WACHS (276 Německo).
Vydání International Journal of Bullying Prevention, Springer, 2019, 2523-3653.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/19:00112183
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.1007/s42380-019-00021-x
Klíčová slova anglicky Latinx; Adolescent; Social status insecurity; Aggression; Relational aggression; Overt aggression
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Bc. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 9. 1. 2020 11:24.
Anotace
The purpose of this study was to investigate the differences in social status insecurity and self-reported relational and overt aggression based on the ethnic context of the schools, and how ethnic context moderates the associations between social status insecurity and self-reported relational and overt aggression. Participants were 405 Latinx adolescents (53% girls; M = 14.51, SD = .58). Adolescents were from one of two schools in which they were either the majority (84% Latinx population; n = 203) or the minority (10% Latinx population; n = 202). They completed questionnaires on social status insecurity and self-reported relational and overt aggression at time 1 (in 7th grade) and self-reported relational and overt aggression at time 2 (1 year later in 8th grade). The findings revealed that minority adolescents reported higher levels of social status insecurity and self-reported relational aggression at time 1 and time 2. The association between social status insecurity and time 2 self-reported relational aggression was more positive for minority adolescents. Majority adolescent status did not influence this association.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
Wright-Wachs2019_Article_DoesSchoolCompositionModerate.pdf   Verze souboru Farkašová, B. 26. 3. 2020

Práva

Právo číst
 
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Michelle Wright, Ph.D., učo 232345
  • osoba Bc. Blanka Farkašová, učo 97333
Atributy
 
Vytisknout
Požádat autora o autorský výtisk Zobrazeno: 14. 7. 2020 18:42