FUKOVÁ, Petra. Wie können Deutschlehrende ihre Schülerinnen und Schüler zum Deutschlernen motivieren? (How can German teachers motivate their students to learn German?). In Kegyes, Erika/Kriston, Renata/Schönenberger, Manuela. Sprachen, Literaturen und Kulturen im Kontakt. Beiträge der 25. Linguistik- und Literaturtage, Miskolc/Ungarn 2017. Hamburg: Kovač, 2019, p. 211-220. ISBN 978-3-339-11030-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Wie können Deutschlehrende ihre Schülerinnen und Schüler zum Deutschlernen motivieren?
Name in Czech Jak mohou vyučující německého jazyka motivovat své žákyně a žáky k učení se němčině?
Name (in English) How can German teachers motivate their students to learn German?
Authors FUKOVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Hamburg, Sprachen, Literaturen und Kulturen im Kontakt. Beiträge der 25. Linguistik- und Literaturtage, Miskolc/Ungarn 2017. p. 211-220, 10 pp. 2019.
Publisher Kovač
Other information
Original language German
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/19:00112300
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-3-339-11030-5
ISSN 2364-561X
Keywords (in Czech) výuka němčiny; motivace; motivování; učitel; žák
Keywords in English German lessons; motivation; motivating; teacher; student
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 25/3/2020 10:37.
Abstract
Die Motivation des Schülers hat einen wesentlichen Einfluss auf den Lernprozess, konkret auf seine Geschwindigkeit und Erfolg. Deshalb kann man die Unterstützung der Motivation von Schülern als einen bedeutenden Teil des pädagogischen Handelns jedes Lehrers bezeichnen. Dieser Beitrag präsentiert einige vorläufige Zwischenergebnisse einer Untersuchung, dessen Ziel ist es festzustellen, wie ein Deutschlehrer seine Schüler zum Deutschlernen motivieren kann. Der Beitrag konzentriert sich speziell auf Datenmaterial, das durch Interviews mit Schülern gewonnen wurden. Einige von diesen werden hier vorgestellt und kommentiert.
Abstract (in Czech)
Motivace žáka má podstatný vliv na proces učení, konkrétně na jeho rychlost a úspěšnost. Proto lze podporu motivace žáků k učení označit za významnou součást pedagogického jednání každého učitele. Tento příspěvek prezentuje některé vybrané předběžné výsledky výzkumu, jehož cílem je zjistit, jak může učitel německého jazyka motivovat své žáky k učení se němčině. Příspěvek se zaměřuje na data, jež byla získána prostřednictvím rozhovorů se žáky. Některá z nich jsou zde představena a komentována.
Abstract (in English)
The motivation of a student has a substantial influence on the learning process, specifically on its speed and success. Therefore, the support of the motivation of students can be described as an important part of the pedagogical activity of each teacher. This contribution presents some selected preliminary intermediate results of a study with the aim to ascertain how a German teacher can motivate his students to learn German. The contribution is focussing specifically on data which has been gained through interviews with students. Some of these will be presented here and commented.
Links
MUNI/A/1277/2016, interní kód MUName: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Acronym: AKTEV VI.)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 31/7/2024 22:24