2019
Wie können Deutschlehrende ihre Schülerinnen und Schüler zum Deutschlernen motivieren?
FUKOVÁ, PetraBasic information
Original name
Wie können Deutschlehrende ihre Schülerinnen und Schüler zum Deutschlernen motivieren?
Name in Czech
Jak mohou vyučující německého jazyka motivovat své žákyně a žáky k učení se němčině?
Name (in English)
How can German teachers motivate their students to learn German?
Authors
FUKOVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Hamburg, Sprachen, Literaturen und Kulturen im Kontakt. Beiträge der 25. Linguistik- und Literaturtage, Miskolc/Ungarn 2017. p. 211-220, 10 pp. 2019
Publisher
Kovač
Other information
Language
German
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Germany
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/19:00112300
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-3-339-11030-5
ISSN
Keywords (in Czech)
výuka němčiny; motivace; motivování; učitel; žák
Keywords in English
German lessons; motivation; motivating; teacher; student
Tags
International impact, Reviewed
Changed: 25/3/2020 10:37, Dana Nesnídalová
In the original language
Die Motivation des Schülers hat einen wesentlichen Einfluss auf den Lernprozess, konkret auf seine Geschwindigkeit und Erfolg. Deshalb kann man die Unterstützung der Motivation von Schülern als einen bedeutenden Teil des pädagogischen Handelns jedes Lehrers bezeichnen. Dieser Beitrag präsentiert einige vorläufige Zwischenergebnisse einer Untersuchung, dessen Ziel ist es festzustellen, wie ein Deutschlehrer seine Schüler zum Deutschlernen motivieren kann. Der Beitrag konzentriert sich speziell auf Datenmaterial, das durch Interviews mit Schülern gewonnen wurden. Einige von diesen werden hier vorgestellt und kommentiert.
In Czech
Motivace žáka má podstatný vliv na proces učení, konkrétně na jeho rychlost a úspěšnost. Proto lze podporu motivace žáků k učení označit za významnou součást pedagogického jednání každého učitele. Tento příspěvek prezentuje některé vybrané předběžné výsledky výzkumu, jehož cílem je zjistit, jak může učitel německého jazyka motivovat své žáky k učení se němčině. Příspěvek se zaměřuje na data, jež byla získána prostřednictvím rozhovorů se žáky. Některá z nich jsou zde představena a komentována.
Links
| MUNI/A/1277/2016, interní kód MU |
|