LOJDOVÁ, Kateřina. Two pictures of non-consumerism in the life of freegans. Human Affairs-Postdisciplinary Humanities Social Sciences Quarterly. Berlin: WALTER DE GRUYTER GMBH, 2020, roč. 30, č. 1, s. 96-108. ISSN 1210-3055. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/humaff-2020-0009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Two pictures of non-consumerism in the life of freegans
Autoři LOJDOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Human Affairs-Postdisciplinary Humanities Social Sciences Quarterly, Berlin, WALTER DE GRUYTER GMBH, 2020, 1210-3055.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/20:00115190
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1515/humaff-2020-0009
UT WoS 000507234000010
Klíčová slova anglicky dumpster diving; environmental activism; freegans; non-consumerism; subcultures
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D., učo 100154. Změněno: 5. 2. 2021 10:49.
Anotace
The growing consumerism has its opponents. Among these are environmental activists within the freegan subculture. The goal of the study is to describe how freegans construct and practice nonconsumerism. The qualitative research on the freegan subculture was conducted in Brno, the Czech Republic. Two main categories were identified. Each category is conceptualized as a “picture of non-consumerism”, showing how freegans construct and practice non-consumerism. “Individual modesty” is an inward nonconsumerist strategy, aimed at the individual life careers of the subculture members, while “agents of social change” is an outward strategy, aimed at the general public and endeavouring to reduce consumerism in society.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 10:31