J 2020

Medical curriculum standards: Towards relational database transformation

KAROLYI, Matěj, Martin KOMENDA, Luke WOODHAM, Jakub ŠČAVNICKÝ, Christos VAITSIS et. al.

Základní údaje

Originální název

Medical curriculum standards: Towards relational database transformation

Autoři

KAROLYI, Matěj (203 Česká republika, garant, domácí), Martin KOMENDA (203 Česká republika, domácí), Luke WOODHAM (826 Velká Británie a Severní Irsko), Jakub ŠČAVNICKÝ (703 Slovensko, domácí), Christos VAITSIS (300 Řecko) a Dimitris SPACHOS (300 Řecko)

Vydání

Health and Technology, Heidelberg, Springer, 2020, 2190-7188

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/00216224:14110/20:00115203

Organizační jednotka

Lékařská fakulta

DOI

http://dx.doi.org/10.1007/s12553-020-00409-6

UT WoS

000533028700017

Klíčová slova anglicky

Competence;curriculum mapping;MEDCIN project;medical education;standard;standardisation framework

Štítky

14119612, curriculum, data visualization, Education, rivok, Software development, standardization

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 5. 2021 12:49, Mgr. Tereza Miškechová

Anotace

V originále

Medical and healthcare education address the need for integration of systematic technological standards into various virtual learning environments, which systematically support modern pedagogical trends and approaches. The integration of various systems for curriculum management helps to make study programmes more transparent and easier to track, while being better understood by students, teachers, curriculum designers, guarantors and academic institution management. There are several standardised frameworks implemented in medicine and other health professions as well as in other domains of human interest, but which one is the most stable, robust and up-to-date support for medical and healthcare education? This paper introduces the MEDCIN project and the use of existing technical standards (the MedBiquitous Curriculum Inventory and Competency Frameworks) into a real medical education context. The MEDCIN web-based platform offers storing the curriculum in the form of a standardised set of building blocks, sharing it among the academic community and analysing its basic attributes as well as performing more complex analyses and visualisations.

Návaznosti

2015-1-CZ01-KA203-013935, interní kód MU
Název: Medical Curriculum Innovations (Akronym: MEDCIN)
Investor: Evropská unie, Medical Curriculum Innovations, Strategická partnerství v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže
Zobrazeno: 15. 11. 2024 09:20