POŘÍZKOVÁ, Kateřina a Libor ŠVANDA. Využití ICT ve výuce lékařské terminologie. In Setkání jazykových ústavů lékařských fakult v ČR a SR. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Využití ICT ve výuce lékařské terminologie
Název anglicky The use of ICT in teaching medical terminology
Autoři POŘÍZKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Libor ŠVANDA (203 Česká republika, domácí).
Vydání Setkání jazykových ústavů lékařských fakult v ČR a SR, 2019.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14640/19:00112514
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky lékařská terminologie; korpusová lingvistika; ICT
Klíčová slova anglicky medical terminology; corpus linguistics; ICT
Štítky corpus linguistics, ICT, Latin medical terminology
Změnil Změnila: Mgr. Kateřina Pořízková, Ph.D., učo 10808. Změněno: 17. 1. 2020 13:54.
Anotace
V první části příspěvku byly demonstrovány příklady uplatnění metodologie korpusové lingvistiky při tvorbě výukových materiálů předmětu lékařské terminologie, které reflektují reálné a v této oblasti frekventované jazykové jevy. Konkrétně se jednalo o návod, jak provést základní elektronické zpracování korpusu pro účely jazykové analýzy na rovině slovotvorné (tabulkový procesor Excel) a rovině výstavby víceslovných termínů s využitím korpusového manažeru Sketch Engine. V druhé části následovalo představení praktických ukázek využití aplikace Socrative jako efektivního nástroje pro aktivizaci studentů při práci s autentickou lékařskou dokumentací v hodině.
Anotace anglicky
In the first part of the presentation, examples of the application of corpus linguistics methodology in teaching medical terminology was demonstrated. Specifically, it was a guide how to build an electronic corpus for the purpose of word-form analysis (using Excel) and how to observe the context of specific terms (using the Sketch Engine corpus manager). The second part focused on practical demonstrations of using Socrative as an effective tool for activating students when working with authentic medical records.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 23:14