ZOUNEK, Jiří a Michal ŠIMÁNĚ. Milestones in the History of Czechoslovak Education in the Second Half of the 20th Century. In European Conference on Educational Research (ECER) : Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future, Hamburg, 2 – 6 September 2019. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Milestones in the History of Czechoslovak Education in the Second Half of the 20th Century
Název česky Milníky v dějinách československého školství ve druhé polovině 20. století
Autoři ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Michal ŠIMÁNĚ (203 Česká republika).
Vydání European Conference on Educational Research (ECER) : Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future, Hamburg, 2 – 6 September 2019, 2019.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00108062
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky orální historie; dějiny školství; socialismus; škola; učitel
Klíčová slova anglicky oral history; history of education; socialism; school; teacher
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Změněno: 19. 3. 2020 11:03.
Anotace
The aim of the authors is to introduce and describe the development of the education and the teaching profession during the period of the authoritarian socialist regime, with an emphasis on the important events accompanying this regime. The main question the authors are attempting to answer is how were the education and teaching profession changing in socialist Czechoslovakia and how the teachers perceived and experienced the crucial moments in the development of education in the context of important historical events.
Anotace česky
Cílem autorů je představit a popsat vývoj základního školství a profese učitele v období autokratického socialistického režimu s důrazem na významné události, které tento režim doprovázely. Hlavní otázkou, kterou si autoři pokládají, je zjistit, jakým způsobem se měnilo základní školství a profese učitele v socialistickém Československu a zároveň, jakým způsobem tito učitelé vnímali a prožívali zásadní okamžiky ve vývoji tohoto typu školství na pozadí významných dobových událostí.
Návaznosti
GA14-05926S, projekt VaVNázev: Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství
Investor: Grantová agentura ČR, Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 12:24