Detailed Information on Publication Record
2019
Milestones in the History of Czechoslovak Education in the Second Half of the 20th Century
ZOUNEK, Jiří and Michal ŠIMÁNĚBasic information
Original name
Milestones in the History of Czechoslovak Education in the Second Half of the 20th Century
Name in Czech
Milníky v dějinách československého školství ve druhé polovině 20. století
Authors
ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Michal ŠIMÁNĚ (203 Czech Republic)
Edition
European Conference on Educational Research (ECER) : Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future, Hamburg, 2 – 6 September 2019, 2019
Other information
Language
English
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Germany
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/19:00108062
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
orální historie; dějiny školství; socialismus; škola; učitel
Keywords in English
oral history; history of education; socialism; school; teacher
Tags
Tags
International impact
Změněno: 19/3/2020 11:03, Mgr. Zuzana Matulíková
V originále
The aim of the authors is to introduce and describe the development of the education and the teaching profession during the period of the authoritarian socialist regime, with an emphasis on the important events accompanying this regime. The main question the authors are attempting to answer is how were the education and teaching profession changing in socialist Czechoslovakia and how the teachers perceived and experienced the crucial moments in the development of education in the context of important historical events.
In Czech
Cílem autorů je představit a popsat vývoj základního školství a profese učitele v období autokratického socialistického režimu s důrazem na významné události, které tento režim doprovázely. Hlavní otázkou, kterou si autoři pokládají, je zjistit, jakým způsobem se měnilo základní školství a profese učitele v socialistickém Československu a zároveň, jakým způsobem tito učitelé vnímali a prožívali zásadní okamžiky ve vývoji tohoto typu školství na pozadí významných dobových událostí.
Links
GA14-05926S, research and development project |
|