Informační systém MU
ŠIMÁNĚ, Michal a Jiří ZOUNEK. Mezi autoritářským a demokratickým režimem : Historické milníky základního školství v Československu ve druhé polovině 20. století. In 27. ročník konference České asociace pedagogických výzkumu : Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11.–13. září 2019, Liberec. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mezi autoritářským a demokratickým režimem : Historické milníky základního školství v Československu ve druhé polovině 20. století
Název anglicky Between Authoritarian and Democratic Regime : Historical Milestones of the Primary Education in Czechoslovakia during the Second Half of the 20th Century
Autoři ŠIMÁNĚ, Michal (203 Česká republika) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 27. ročník konference České asociace pedagogických výzkumu : Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11.–13. září 2019, Liberec, 2019.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00108066
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky Základní školy; Československo; dějiny školství; makro- a mikrohistorie; soudobé dějiny; orální historie
Klíčová slova anglicky Primary schools; Czechoslovakia; history of education; macro- and microhistory; comtemporary history; oral history
Štítky rivok
Změnil Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 26. 3. 2020 10:21.
Anotace
Cílem příspěvku je zmapovat dějiny československého základního školství ve druhé polovině 20. století. Téma přitom uchopí ve dvou základních rovinách. První rovina výkladu se zaměří na makrohistorické milníky, které měly zcela zásadní dopad na život společnosti i na oblast školství. Druhou rovinu výkladu tvoří mikrohistorie, kde lze ukázat, jak mnohovrstevnatá byla realita života učitelů v Československu ve zkoumaném období.
Anotace anglicky
In the article, the authors will, therefore, focus on the history of Czechoslovak primary education during the second half of the 20th century, approaching the topic on the two basic levels. The first level of interpretation focuses on macro-historical milestones that have had a crucial impact on the society‘s life as well as on the education. The second level of interpretation is devoted to microhistory. On this level, it is possible to demonstrate how multi-layered and difficult the reality of life of teachers in Czechoslovakia during the reviewed period was.
Návaznosti
GA14-05926S, projekt VaVNázev: Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství
Investor: Grantová agentura ČR, Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství
Zobrazeno: 18. 7. 2024 16:25