Detailed Information on Publication Record
2019
Otázky ambivalence učení mládeže v oblasti ICT
ZOUNEK, Jiří, Klára ZÁLESKÁ, Libor JUHAŇÁK and Kristýna VLČKOVÁBasic information
Original name
Otázky ambivalence učení mládeže v oblasti ICT
Name (in English)
Questions of Ambiguities in ICT-Related Learning in Youth
Authors
ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Klára ZÁLESKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Libor JUHAŇÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Kristýna VLČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
27. ročník konference České asociace pedagogických výzkumu : Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11.-13.9.2019, Liberec, 2019
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/19:00108069
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
Ambivalence; ICT; škola; mládež; učení
Keywords in English
Ambiguitues; ICT; school; youth; learning
Tags
Změněno: 19/3/2020 11:18, Mgr. Zuzana Matulíková
V originále
Cílem příspěvku je popsat a vysvětlit vybrané ambivalence v oblasti využívání informačních a komunikačních technologií (ICT) patnáctiletými žáky ve školním i mimoškolním prostředí a současně diskutovat možné dopady těchto ambivalencí na vzdělávání i (celoživotní) učení současné mládeže.
In English
The aim of the paper is to describe and explain the chosen ambiguities in the use ICT by 15-year-old pupils in school and out-of-school and at the same time to discuss the impacts of these ambiguities on education of youth.
Links
GA17-06152S, research and development project |
|