k 2019

Otázky ambivalence učení mládeže v oblasti ICT

ZOUNEK, Jiří, Klára ZÁLESKÁ, Libor JUHAŇÁK and Kristýna VLČKOVÁ

Basic information

Original name

Otázky ambivalence učení mládeže v oblasti ICT

Name (in English)

Questions of Ambiguities in ICT-Related Learning in Youth

Authors

ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Klára ZÁLESKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Libor JUHAŇÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Kristýna VLČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

27. ročník konference České asociace pedagogických výzkumu : Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11.-13.9.2019, Liberec, 2019

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/19:00108069

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

Ambivalence; ICT; škola; mládež; učení

Keywords in English

Ambiguitues; ICT; school; youth; learning

Tags

Změněno: 19/3/2020 11:18, Mgr. Zuzana Matulíková

Abstract

V originále

Cílem příspěvku je popsat a vysvětlit vybrané ambivalence v oblasti využívání informačních a komunikačních technologií (ICT) patnáctiletými žáky ve školním i mimoškolním prostředí a současně diskutovat možné dopady těchto ambivalencí na vzdělávání i (celoživotní) učení současné mládeže.

In English

The aim of the paper is to describe and explain the chosen ambiguities in the use ICT by 15-year-old pupils in school and out-of-school and at the same time to discuss the impacts of these ambiguities on education of youth.

Links

GA17-06152S, research and development project
Name: Digitální technologie v každodenním životě a učení studentů
Investor: Czech Science Foundation