ZOUNEK, Jiří, Klára ZÁLESKÁ, Libor JUHAŇÁK and Kristýna VLČKOVÁ. Otázky ambivalence učení mládeže v oblasti ICT (Questions of Ambiguities in ICT-Related Learning in Youth). In 27. ročník konference České asociace pedagogických výzkumu : Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11.-13.9.2019, Liberec. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Otázky ambivalence učení mládeže v oblasti ICT
Name (in English) Questions of Ambiguities in ICT-Related Learning in Youth
Authors ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Klára ZÁLESKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Libor JUHAŇÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Kristýna VLČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 27. ročník konference České asociace pedagogických výzkumu : Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11.-13.9.2019, Liberec, 2019.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/19:00108069
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) Ambivalence; ICT; škola; mládež; učení
Keywords in English Ambiguitues; ICT; school; youth; learning
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Changed: 19/3/2020 11:18.
Abstract
Cílem příspěvku je popsat a vysvětlit vybrané ambivalence v oblasti využívání informačních a komunikačních technologií (ICT) patnáctiletými žáky ve školním i mimoškolním prostředí a současně diskutovat možné dopady těchto ambivalencí na vzdělávání i (celoživotní) učení současné mládeže.
Abstract (in English)
The aim of the paper is to describe and explain the chosen ambiguities in the use ICT by 15-year-old pupils in school and out-of-school and at the same time to discuss the impacts of these ambiguities on education of youth.
Links
GA17-06152S, research and development projectName: Digitální technologie v každodenním životě a učení studentů
Investor: Czech Science Foundation
PrintDisplayed: 25/5/2024 14:53