KOVÁŘOVÁ, Pavla. Informační bezpečnost žáků základních škol : lekce v knihovnách. Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019. 261 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, č. 489. ISBN 978-80-210-9270-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9271-2019. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Informační bezpečnost žáků základních škol : lekce v knihovnách
Název anglicky Information Safety of Primary School Pupils : lessons in Libraries
Autoři KOVÁŘOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání 1. vyd. Brno, 261 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, č. 489, 2019.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50803 Information science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW Digitální knihovna FF MU
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00112607
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-210-9270-9
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9271-2019
Klíčová slova česky akční výzkum; digitální stopy; informační bezpečnost; informační gramotnost; knihovny; vzdělávání
Klíčová slova anglicky action research; digital footprints; education; information literacy; information safety; libraries
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Změněno: 1. 4. 2020 18:41.
Anotace
Bezpečné chování doplněné technickými a právními nástroji je základem ochrany proti informačním útokům, se kterými se v současné informační společnosti setkáváme neustále. Bezpečnost v internetovém prostředí i při práci s neelektronickými informacemi je součástí primárního vzdělávání. Knihovny a další instituce mohou školy podpořit svou expertízou v práci s informacemi a lekcemi pro žáky. Monografie, kterou předkládáme čtenáři, představuje odborné vymezení obsahu a způsobu vzdělávání žáků základních škol, a nejen jich, v informační bezpečnosti včetně zdůvodnění jeho potřebnosti. Na teoretická východiska navazuje popis jejich praktického uchopení v podobě lekcí pro každý ročník základní školy. Koncepce výuky informační bezpečnosti byla formována pomocí akčního výzkumu, který během šesti let realizovala autorka ve spolupráci s různými školami a knihovnami.
Anotace anglicky
Safe behaviour, complemented by technical and legal tools, is the basis for protection against information attacks that we are constantly experiencing in the current information society. Safety on the Internet and with non-electronic information is part of primary education. Libraries and other institutions can support schools in work with information and by lessons for pupils. This publication first presents in what topics, why and how not only primary school pupils should be educated in information safety. Practical processing of the theoretical background is described in the conception of lessons for each grade of primary school. It has been formed through action research, which the author has carried out over six years in collaboration with various schools and libraries.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 10:36