Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1607012, author = {Nováková, Eva and Čapková, Iva and Schenková, Hana}, address = {Praha}, booktitle = {ROZVOJ PREGRAMOTNOSTÍ V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ}, editor = {K. Uličná, J. Ronková, J. Slezáková}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-7603-125-8}, pages = {118-127}, publisher = {PdF UK}, title = {VYUŽITÍ FOTOGRAFIE PRO ROZVOJ MATEMATICKÝCH PŘEDSTAV V MATEŘSKÉ ŠKOLE}, url = {https://pages.pedf.cuni.cz/sc1/files/2020/01/Sborn%C3%ADk-z-konference-OPVVV-SC1_Ulicna.pdf}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 1607012 AU - Nováková, Eva - Čapková, Iva - Schenková, Hana PY - 2019 TI - VYUŽITÍ FOTOGRAFIE PRO ROZVOJ MATEMATICKÝCH PŘEDSTAV V MATEŘSKÉ ŠKOLE PB - PdF UK CY - Praha SN - 9788076031258 UR - https://pages.pedf.cuni.cz/sc1/files/2020/01/Sborn%C3%ADk-z-konference-OPVVV-SC1_Ulicna.pdf L2 - https://pages.pedf.cuni.cz/sc1/files/2020/01/Sborn%C3%ADk-z-konference-OPVVV-SC1_Ulicna.pdf N2 - V příspěvku prezentujeme zkušenosti získané při realizaci akčního výzkumu. Budoucí učitelka mateřské školy společně s učitelkou z praxe naplánovala, realizovala a za odborné podpory akademického pracovníka reflektovala své profesní jednání. Cílem bylo připravit soubor aktivit zaměřených na uzlové místo propojení geometrické komponenty matematické pregramotnosti v oblasti vnímání a organizace prostoru s konkrétní praxí. Realizaci jednotlivých aktivit reflektovat s využitím videozáznamu s potenciálním zařazením do vlastního profesního portfolia studentky. Jako výzkumný problém byla identifikována možnost uplatnit netradiční nástroj – sekvenci fotografií z dětem známého prostředí mateřské školy. Fotografie byly zaměřeny na objevování vztahu mezi 2D a 3D modely reality jako odrazu životní reality dětí i dospělých. Výzkum byl realizován ve dvou podobách využití fotografií: hledání vyfotografovaného předmětu v prostoru třídy, postižení vztahu celek – detail. Popis průběhu implementace a následná analýza aktivit ukázaly značný motivační potenciál daný neobvyklým charakterem činností. Zaměření na komplexnost (mezioborovost) dětských činností poskytlo prostor pro rozvíjení vnímání, poznávacích činností a fyzických manipulací. ER -
NOVÁKOVÁ, Eva, Iva ČAPKOVÁ and Hana SCHENKOVÁ. VYUŽITÍ FOTOGRAFIE PRO ROZVOJ MATEMATICKÝCH PŘEDSTAV V MATEŘSKÉ ŠKOLE (USE OF PHOTOGRAPHY FOR THE DEVELOPMENT OF MATHEMATICAL IDEAS IN KINDERGARTEN). Online. In K. Uličná, J. Ronková, J. Slezáková. \textit{ROZVOJ PREGRAMOTNOSTÍ V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ}. Praha: PdF UK, 2019, p.~118-127. ISBN~978-80-7603-125-8.
|