Detailed Information on Publication Record
2019
Typologie netradičních univerzitních studentů pedagogických oborů postavená na datech
NOVOTNÝ, Petr, Milada RABUŠICOVÁ, Libor JUHAŇÁK, Karla BRÜCKNEROVÁ, Dana KNOTOVÁ et. al.Basic information
Original name
Typologie netradičních univerzitních studentů pedagogických oborů postavená na datech
Name (in English)
Research-based typology of non-traditional university students studying for education degrees
Authors
NOVOTNÝ, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Milada RABUŠICOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Libor JUHAŇÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Karla BRÜCKNEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Dana KNOTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
27. ročník konference České asociace pedagogických výzkumu : Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11.-13.9.2019, Liberec, 2019
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/19:00108094
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
netradiční studenti; vysokoškolské vzdělávání; výzkumná typologie
Keywords in English
non-traditional students; higher education; research-based typology
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 24/3/2020 10:24, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je doplnit poněkud hrubý pohled makrostrukturálních statistických dat o přesnější a diferencovanější výsledky výzkumu pracovních a vzdělávacích trajektorií netradičních studentů pedagogických oborů. Chceme zjistit, jak se vzdělávací dráhy překrývají a protínají s profesními drahami. V současném výzkumu netradičních studentů zůstávají tyto otázky na okraji zájmu. Navíc se výzkumy realizované v České republice nezabývají specificky netradičními studenty pedagogických oborů, ale tradičními cestami v rámci počátečního vzdělávání.
In English
The aim of the paper is to add subtler and more nuanced findings based on research into the work and education trajectories of non-traditional students studying for education degree to this rather crude view of adult education based on statistical data of a macrostructural nature. We want to ascertain how paths of learning overlap and intersect with career paths. Current research of these questions in studies into non-traditional students is basically marginal. Moreover, investigations which have been undertaken in the Czech Republic do not specifically look into non-traditional students studying for education degrees, mainly focusing on traditional preparation paths within initial education.
Links
GA18-15451S, research and development project |
|