KOVÁŘOVÁ, Pavla. Information Literacy of Masaryk University Students and Evaluation of Campus-Wide Course. Online. In Kurbanoğlu, Serap; Špiranec, Sonja; Ünal, Yurdagül; Boustany, Joumana; Huotari, Maija Leena; Grassian, Esther; Mizrachi, Diane; Roy, Loriene. Information Literacy in Everyday Life. Cham: Springer International Publishing, 2019. s. 399-408. ISBN 978-3-030-13471-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-13472-3_38. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Information Literacy of Masaryk University Students and Evaluation of Campus-Wide Course
Autoři KOVÁŘOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání Cham, Information Literacy in Everyday Life, od s. 399-408, 10 s. 2019.
Nakladatel Springer International Publishing
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50803 Information science
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00112673
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-3-030-13471-6
ISSN 1865-0929
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-13472-3_38
UT WoS 000617912500038
Klíčová slova anglicky Czech republic; Information literacy; Online course; Research; Tertiary education
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Změněno: 13. 5. 2020 22:35.
Anotace
Improvement students’ information literacy should be an integral part of their university education. Online courses are used to educate hundreds of students. This paper presents knowledge and skills assessment of Masaryk University students in information literacy and its improvement after their completion of an online Course of work on information. We found improvement in both self-assessment and objective assessment in different media and information literacy competencies (access, evaluation, and creation of information). Results show topics that should be highlighted in the course because of weak results in pretests (library services, narrowing of a topic, self-presentation, and visualization). The correlation between self-assessment and objective assessment was found in eight of the twelve thematic areas. All topics had statistically important improvements of results. The smallest differences showed parts of the e-course that can be focused in order to improve the course including search query, search engines, suitability of the information resource, and social networks.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 11:47