k 2019

Podpůrná opatření pohledem studentů učitelství

PITNEROVÁ, Pavla a Petra TUŽILOVÁ

Základní údaje

Originální název

Podpůrná opatření pohledem studentů učitelství

Název česky

Podpůrná opatření pohledem studentů učitelství

Název anglicky

Supporting measures from the perspective of teachers

Vydání

Konference Inovativní přístupy k edukaci osob se speciálními potřebami, 2019

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

dotazníkové šetření; inkluze; kvantitativní výzkum; podpůrná opatření; speciální pedagogika; učitel; vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Klíčová slova anglicky

questionnaire survey; inclusion; quantitative research; support measures; special education; teacher; education of pupils with special educational needs
Změněno: 23. 1. 2020 16:45, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem výzkumu bylo zjistit, jak studenti středoškolského vzdělávání vnímají téma inkluze na českých školách, jaké mají povědomí o některých podpůrných opatřeních, určených pro žáky se SVP. V empirické části výzkumu byl pro získání dat od studentů magisterského studia na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v letech 2016–2017 použit dotazník s možností otevřených odpovědí. Tři čtvrtiny respondentů dokázaly uvést alespoň jedno podpůrné opatření; Téměř 40 % respondentů bylo schopno pojmenovat tři nebo více podpůrných opatření. Asistent (bez specifikace) byl nejčastěji hlášeným prvkem podpůrných opatření.

Anglicky

The aim of the research was to find out how secondary school students perceive the topic of inclusion in Czech schools, what they are aware of specific support measures for pupils with SEN. In the empirical part of the research, an open-ended questionnaire was used to obtain data from students of the Master degree studies at the Faculty of Arts of Masaryk University in 2016–2017. Three quarters of respondents were able to mention at least one support measure; Almost 40% of respondents were able to name three or more support measures. The assistant (without specification) was the most commonly reported element of support measures.

Návaznosti

MUNI/A/1432/2018, interní kód MU
Název: Role speciální pedagogiky v prostředí inkluzivního školského prostředí
Investor: Masarykova univerzita, Role speciální pedagogiky v prostředí inkluzivního školského prostředí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty