p 2019

Mezi fenomenologií a pragmatismem: k možnostem budování metodologie v (sociální) pedagogice skrze filosofii výchovy

ČERNÝ, Michal

Basic information

Original name

Mezi fenomenologií a pragmatismem: k možnostem budování metodologie v (sociální) pedagogice skrze filosofii výchovy

Name (in English)

Between phenomenology and pragmatism: on the possibilities of building methodology in (social) pedagogy through the philosophy of education

Authors

Edition

Doktorandská konference studentů pedagogické fakulty, 2019

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

fenomenologie; pragmatismus; pedagogika; onlife

Keywords in English

phenomenology; pragmatism; pedagogy; onlife
Změněno: 23/1/2020 09:16, RNDr. Michal Černý, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zaměřil na metodologické možnosti myšlenkové syntézy heideggriánského pojetí fenomenologie a pragmatismu (především u Johnsona a Lakoffa) v sociálně pedagogickém výzkumu. Tento obecný rámec pak byl použit pro analýzu změn, kterými prochází společnost v přechodu od offline bytí k onlife.

In English

The paper focused on the methodological possibilities of the thought synthesis of the Heideggrian concept of phenomenology and pragmatism (especially with Johnson and Lakoff) in social pedagogical research. This general framework was then used to analyze the changes that society is going through in the transition from offline to onlife.