Detailed Information on Publication Record
2019
Mezi fenomenologií a pragmatismem: k možnostem budování metodologie v (sociální) pedagogice skrze filosofii výchovy
ČERNÝ, MichalBasic information
Original name
Mezi fenomenologií a pragmatismem: k možnostem budování metodologie v (sociální) pedagogice skrze filosofii výchovy
Name (in English)
Between phenomenology and pragmatism: on the possibilities of building methodology in (social) pedagogy through the philosophy of education
Authors
Edition
Doktorandská konference studentů pedagogické fakulty, 2019
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
fenomenologie; pragmatismus; pedagogika; onlife
Keywords in English
phenomenology; pragmatism; pedagogy; onlife
Změněno: 23/1/2020 09:16, RNDr. Michal Černý, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zaměřil na metodologické možnosti myšlenkové syntézy heideggriánského pojetí fenomenologie a pragmatismu (především u Johnsona a Lakoffa) v sociálně pedagogickém výzkumu. Tento obecný rámec pak byl použit pro analýzu změn, kterými prochází společnost v přechodu od offline bytí k onlife.
In English
The paper focused on the methodological possibilities of the thought synthesis of the Heideggrian concept of phenomenology and pragmatism (especially with Johnson and Lakoff) in social pedagogical research. This general framework was then used to analyze the changes that society is going through in the transition from offline to onlife.