ČERNÝ, Michal. Mezi fenomenologií a pragmatismem: k možnostem budování metodologie v (sociální) pedagogice skrze filosofii výchovy (Between phenomenology and pragmatism: on the possibilities of building methodology in (social) pedagogy through the philosophy of education). In Doktorandská konference studentů pedagogické fakulty. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mezi fenomenologií a pragmatismem: k možnostem budování metodologie v (sociální) pedagogice skrze filosofii výchovy
Name (in English) Between phenomenology and pragmatism: on the possibilities of building methodology in (social) pedagogy through the philosophy of education
Authors ČERNÝ, Michal.
Edition Doktorandská konference studentů pedagogické fakulty, 2019.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) fenomenologie; pragmatismus; pedagogika; onlife
Keywords in English phenomenology; pragmatism; pedagogy; onlife
Changed by Changed by: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Changed: 23/1/2020 09:16.
Abstract
Příspěvek se zaměřil na metodologické možnosti myšlenkové syntézy heideggriánského pojetí fenomenologie a pragmatismu (především u Johnsona a Lakoffa) v sociálně pedagogickém výzkumu. Tento obecný rámec pak byl použit pro analýzu změn, kterými prochází společnost v přechodu od offline bytí k onlife.
Abstract (in English)
The paper focused on the methodological possibilities of the thought synthesis of the Heideggrian concept of phenomenology and pragmatism (especially with Johnson and Lakoff) in social pedagogical research. This general framework was then used to analyze the changes that society is going through in the transition from offline to onlife.
PrintDisplayed: 25/7/2024 22:20