ČERNÝ, Michal. Jak umělá inteligence změní vzdělávací obsahy a kompetence? (How does artificial intelligence change educational content and competences?). In Digitální vzdělávání v české škole. 2019.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jak umělá inteligence změní vzdělávací obsahy a kompetence?
Name (in English) How does artificial intelligence change educational content and competences?
Authors ČERNÝ, Michal.
Edition Digitální vzdělávání v české škole, 2019.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) AI; kompetence; adaptabilní učení; vzdělávání; onlife
Keywords in English AI; competence; adaptable learning; education; onlife
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 29/2/2020 19:16.
Abstract
Příspěvek se zaměřoval na změny, kterými musí projít systém vzdělávání na středních a základních školách, pokud má být schopen reagovat na společenské změny, kterými procházíme. Zaměřil se specificky na spolupráci mezi člověkem a AI systémy a kompetence, které k takovému druhu interakce člověk potřebuje.
Abstract (in English)
The paper focused on the changes that the education system in secondary and primary schools must undergo if it is to be able to respond to the social changes we are going through. He focused specifically on the collaboration between man and AI systems and the competences that one needs for this kind of interaction.
PrintDisplayed: 27/9/2024 00:43