ČERNÝ, Michal. How does the infosphere change the learning process? In EduTech Africa. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název How does the infosphere change the learning process?
Autoři ČERNÝ, Michal.
Vydání EduTech Africa, 2019.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Jižní Afrika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky Floridi, philosophy, philosophy of information; philosophy of education; schools
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Změněno: 23. 12. 2020 11:08.
Anotace
The lecture focused on the basic concepts of Floridi's philosophy, which related to the issue of education. At the same time, I linked Floridi's concept of infosphere to Damasio's model of dynamic homestatic equilibrium. One of the outcomes of the lecture was also an analysis of the four reasons why we go to school. Using the example he formulated in the 1990s, I tried to show how the current environment has changed so much that none of the reasons that were valid in the 1990s can be taken seriously today.
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 14:48