C 2019

Conclusion: Lessons Learnt from Research-based Approaches

ČERNÁ, Monika

Basic information

Original name

Conclusion: Lessons Learnt from Research-based Approaches

Name in Czech

Závěrem: čím nás obohatily přístupy založené na výzkumu

Authors

ČERNÁ, Monika (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Münster, Supporting Teachers: Improving Instruction, p. 171-178, 8 pp. 2019

Publisher

Waxmann

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/19:00112713

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-3-8309-4029-6

Keywords (in Czech)

vzdělávání učitelů; modely založené na výzkumu

Keywords in English

teacher education; research-based models

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 23/3/2020 15:52, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

The concluding chapter of the book explores shared features of the research-based models of teacher education, which are presented in the volume. The models appear to be complex models. They are characterised by a university-school partnership, in which universities assume a leading role. The programmes are designed as long-term interventions in teachers´ professional development, which occurs in a learning community. Teacher educators deploy a variety of tools, especially video, to enhance the professional development of teachers.

In Czech

Závěrečná kapitola knihy diskutuje společné znaky modelů vzdělávání učitelů založených na výzkumu, které jsou v knize prezentovány. Ukazuje se, že se jedná o komplexní modely, které jsou vystavěny na partnerství univerzita-škola, ve kterých má univerzita vůdčí roli. Vzdělávací programy jsou vystavěné jako dlouhodobé intervence do profesního rozvoje učitelů, jenž se děje v profesních komunitách. Vzdělavatelé učitelů využívají pro podporu vzdělávání učitelů varietu nástrojů, zejména video.