Detailed Information on Publication Record
2019
Conclusion: Lessons Learnt from Research-based Approaches
ČERNÁ, MonikaBasic information
Original name
Conclusion: Lessons Learnt from Research-based Approaches
Name in Czech
Závěrem: čím nás obohatily přístupy založené na výzkumu
Authors
ČERNÁ, Monika (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Münster, Supporting Teachers: Improving Instruction, p. 171-178, 8 pp. 2019
Publisher
Waxmann
Other information
Language
English
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Germany
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/19:00112713
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-3-8309-4029-6
Keywords (in Czech)
vzdělávání učitelů; modely založené na výzkumu
Keywords in English
teacher education; research-based models
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 23/3/2020 15:52, Dana Nesnídalová
V originále
The concluding chapter of the book explores shared features of the research-based models of teacher education, which are presented in the volume. The models appear to be complex models. They are characterised by a university-school partnership, in which universities assume a leading role. The programmes are designed as long-term interventions in teachers´ professional development, which occurs in a learning community. Teacher educators deploy a variety of tools, especially video, to enhance the professional development of teachers.
In Czech
Závěrečná kapitola knihy diskutuje společné znaky modelů vzdělávání učitelů založených na výzkumu, které jsou v knize prezentovány. Ukazuje se, že se jedná o komplexní modely, které jsou vystavěny na partnerství univerzita-škola, ve kterých má univerzita vůdčí roli. Vzdělávací programy jsou vystavěné jako dlouhodobé intervence do profesního rozvoje učitelů, jenž se děje v profesních komunitách. Vzdělavatelé učitelů využívají pro podporu vzdělávání učitelů varietu nástrojů, zejména video.