BERÁNEK, Jaroslav. Vybrané problémy rekreační matematiky. Učitel matematiky. Jednota českých matematiků a fyziků, roč. 27, č. 4, s. 237-243. ISSN 1210-9037. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vybrané problémy rekreační matematiky
Název anglicky Selected recreational mathematics problems
Autoři BERÁNEK, Jaroslav (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Učitel matematiky, Jednota českých matematiků a fyziků, 2019, 1210-9037.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00112740
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Matematický problém; dělitelnost; číselné soustavy; hanojská věž
Klíčová slova anglicky Mathematical problem; the divisibility; numerical systems; tower of Hanoi
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 1. 4. 2020 15:15.
Anotace
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovace metod, obsahu a forem vyučování matematice na 1. stupni základní školy a s tím spojenému zkvalitňování vysokoškolské přípravy budoucích učitelů na 1. stupni ZŠ.V úvodu příspěvku je obsaženo několik matematických problémů z oblasti rekreační matematiky. Tyto problémy vypadají na pohled velmi efektně, jejich matematická podstata však obvykle nebývá složitá a snadno ji zvládnou i studenti učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Ve druhé části příspěvku je teoreticky uvedeno řešení jednoho matematického hlavolamu, hanojské věže.
Anotace anglicky
The article was created as the result of the research oriented at innovation of methods, content and forms of primary school teaching in connection with improvement of university education of future primary school teachers. The first part of the article introduces several problems from the area of recreational mathematics. Although these problems seem very impressive for non-mathematicians, their mathematical substance is not usually complicated and can be mastered by students of the primary school mathematics. The second part of the article offers the theoretical solution of a mathematics puzzle, the Tower of Hanoi.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 17:00