Informační systém MU
ŠPETÍK, Ondřej. Competitive Tendering on Railway Services in the Czech Republic. In ETC Conference Papers 2019. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Competitive Tendering on Railway Services in the Czech Republic
Název česky Nabídková řízení v osobní železniční dopravě v České republice
Autoři ŠPETÍK, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání ETC Conference Papers 2019, 2019.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50202 Applied Economics, Econometrics
Stát vydavatele Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/19:00112787
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky dopravní politika; regionální železniční doprava; nabídková řízení; společná dopravní politika
Klíčová slova anglicky transport policy; regional railway transport; competitive tendering; common transport policy
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Ing. Ondřej Špetík, Ph.D., učo 405154. Změněno: 28. 1. 2020 14:42.
Anotace
Functioning of subsidised passenger railway transport is undergoing changes not only in the Czech Republic but all over the European Union. Some routes have been tendered or are awarded directly to the private transport operator. According to the Fourth railway package, public tenders will be obligatory with some exceptions from 2023 and all routes (also with some exception) have to be tendered until 2033. The experience has shown that the call for tenders brings lots of problems in the Czech Republic. Most of the competitive tenders have ended up unsuccessfully in the Czech Republic. The paper aims to analyse the competitive tendering process in the Czech Republic with its shortcomings and problems. Methodologically, the paper is based on the empirical data from the competitive tendering procedures in the Czech Republic. In addition, region representatives, which are responsible for regional railway public services obligation, have been interviewed. The main results are that competitive tendering failed due to lack of time during the procurement process, short-term of offered contracts and exaggerated requirements of the regions.
Anotace česky
Fungování dotované osobní železniční dopravy prochází změnami v celé Evropské unii. Některé linky jsou soutěženy, jiné jsou zadány přímo soukromému dopravci. Podle čtvrtého železničního balíčku budou muset být, až na určité výjimky, všechny linky od roku 2023 soutěženy. Do roku 2033 by tak měly být vysoutěženy všechny linky. Zkušenosti ukazují, že nabídková řízení přináší řadu problémů. Většina nabídkových řízení v České republice skončila neúspěšně. Článek má za cíl analyzovat proces výběru dopravce. Metodologicky je založena na datech z proběhlých nabídkových řízení. Kromě toho byly uskutečněny expertní rozhovory se zástupci objednatelů. Výsledky ukazují, že nabídková řízení končí neúspěšně z důvodu nedostatečného času pro přípravu nabídek a následně pro samotnou přípravu na provoz, dále také z důvodu příliš krátkých smluv a nepřiměřených požadavků ze strany objednatelů.
Návaznosti
CZ.02.1.01/0.0/0.0/16_026/0008430, interní kód MU
(Kód CEP: EF16_026/0008430)
Název: Nová mobilita - vysokorychlostní dopravní systémy a dopravní chování populace (Akronym: NOVÁ MOBILITA)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Nová mobilita - vysokorychlostní dopravní systémy a dopravní chování populace, PO 1 Posilování kapacit pro kvalitní výzkum
EF16_026/0008430, projekt VaVNázev: Nová mobilita - vysokorychlostní dopravní systémy a dopravní chování populace
MUNI/A/0903/2018, interní kód MUNázev: Nabídková řízení
Investor: Masarykova univerzita, Nabídková řízení, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
Zobrazeno: 30. 4. 2024 15:13