k 2019

Knihovnická pedagogika pro praxi informačního vzdělávání

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Basic information

Original name

Knihovnická pedagogika pro praxi informačního vzdělávání

Name (in English)

Library pedagogy for information education practice

Edition

Královéhradecká knihovnická konference 2019, 19.11.2019, Hradec Králové, 2019

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

učící knihovník; knihovnická pedagogika; informační gramotnost; informační vzdělávání

Keywords in English

teaching librarian; library pedagogy; information literacy; information education

Tags

Změněno: 6/4/2020 10:08, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek reflektuje oblast knihovnické pedagogiky, která se zaměřuje na inovativní metody, formy učení a evaluaci ve výuce informační a čtenářské gramotnosti ve všech stupních vzdělávání. Pozornost je věnována společenství praxe učitelů a učících knihovníků ve výuce žáků.

In English

The paper reflects the area of library pedagogy, which focuses on innovative methods, forms of learning and evaluation in teaching information and reading literacy at all levels of education. Attention is paid to the community of practice of teachers and librarians in teaching pupils.

Links

MUNI/A/1282/2018, interní kód MU
Name: Design Thinking Action Lab 2019: virtuální realita, sociální inovace a digital humanities
Investor: Masaryk University, Category A