a 2017

Integrace tělesné výchovy a geografie v kurikulu základního vzdělávání

TRÁVNÍČEK, Marek and Petr VLČEK

Basic information

Original name

Integrace tělesné výchovy a geografie v kurikulu základního vzdělávání

Authors

TRÁVNÍČEK, Marek and Petr VLČEK

Edition

Fórum kinanntropologie 2017, Vzdělávání v kinantropologii, 2017

Other information

Language

English

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-87647-40-0

Keywords (in Czech)

tělesná výchova; geografie; integrace; kurikulum; mezioborová kooperace

Keywords in English

Physical Education; Geography; curriculum; cross-curricular interdisciplinarity; integration; comparison

Tags

Reviewed
Změněno: 28/1/2020 16:04, doc. PhDr. Mgr. Petr Vlček, Ph.D.

Abstract

V originále

This paper aims to address the lack of international knowledge and research in interdisciplinary teaching and curriculum development, especially when it comes to the subjects of Physical Education and Geography. The authors analyse and compare elementary school curricular documents from two countries, the Czech Republic and the Republic of Slovenia, to reveal how integration of Physical Education and Geography is embedded at the policy level in the selected countries.

Links

MUNI/A/0994/2016, interní kód MU
Name: Výzkum kurikula tělesné výchovy a výchovy ke zdraví (Acronym: VOČaZ)
Investor: Masaryk University, Category A