VÁLEK, Jan. VPython / GlowScript Trinket ve výuce fyziky. MATEMATIKA-FYZIKA-INFORMATIKA. Olomouc: PROMETHEUS, spol. s r. o., Vol 29, No 1, s. 44-53. ISSN 1805-7705. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název VPython / GlowScript Trinket ve výuce fyziky
Název česky VPython / GlowScript Trinket ve výuce fyziky
Název anglicky VPython / GlowScript Trinket in teaching physics
Autoři VÁLEK, Jan.
Vydání MATEMATIKA-FYZIKA-INFORMATIKA, Olomouc, PROMETHEUS, spol. s r. o. 2020, 1805-7705.
Další údaje
Originální jazyk slovenština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW VPython/GlowScript Trinket ve výuce fyziky
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky modelování; vzdělávání; fyzika
Klíčová slova anglicky modeling; education; physics
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Jan Válek, Ph.D., učo 166133. Změněno: 11. 5. 2021 00:27.
Anotace
V současné době, se klade velký důraz na vizualizaci všech abstraktních pojmů, jak ve vzdělávání, tak i v běžném životě. Tento fakt je učitelům fyziky dávno znám. Někteří učitelé svým žákům a studentům svoje vlastní vizualizace nabízí/vytváří. Podobnou službu nabízí vizualizační programy od specializovaných vzdělávacích firem. Cílem tohoto příspěvku je představit jedno takové prostředí, ve kterém mohou, jak učitelé, tak i žáci, zdarma a na různých platformách vytvářet fyzikální vizualizace.
Anotace česky
V současné době, se klade velký důraz na vizualizaci všech abstraktních pojmů, jak ve vzdělávání, tak i v běžném životě. Tento fakt je učitelům fyziky dávno znám. Někteří učitelé svým žákům a studentům svoje vlastní vizualizace nabízí/vytváří. Podobnou službu nabízí vizualizační programy od specializovaných vzdělávacích firem. Cílem tohoto příspěvku je představit jedno takové prostředí, ve kterém mohou, jak učitelé, tak i žáci, zdarma a na různých platformách vytvářet fyzikální vizualizace.
Anotace anglicky
Currently, great emphasis is placed on visualizing all abstract concepts in education and in everyday life. This fact has long been known to science teachers. Some teachers offer/create their own visualizations to their students. Visualization programs from specialized educational companies offer a similar service. The aim of this paper is to introduce one such environment in which both teachers and students can create physical visualizations for free and independent of the platform.
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 02:36